fluitend geluid bij warme motor
Soms lijkt het alsof je het probleem nooit kan vinden er kan inderdaad zoveel zijn.Vrotkees schreef:Tja wat is fluiten dat kan diverse oorzaken hebben.
- de o ring van de uitlaat kan lek zijn
- de carburateur kan valse lucht trekken
- de koppeling kan versleten zijn.
- de uitlaat kan een lek hebben.
het fluiten kan 1001 oorzaken hebben.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
bij een '0' en een '1' -blokje wordt het fluitende geluid veroorzaakt door het aantrekken van valse lucht langs membraanplaat en carter.
Door de 3-punts bevestiging sluit e.e.a. niet voldoende af. De pakking heel licht (!!!) met blauw vet instrijken helpt het probleem te voorkomen.
Bij later blokjes de membraanplaat op vlakheid controleren (dat kan natuurlijk ��k bij de eerder blokjes maar de ervaring leert dat de oudere membranen zorgvuldiger zijn gemaakt). Zonodig vlakken op een glasplaat en 180 schuurpapier of een vlakke membraanplaat monteren.
Door de 3-punts bevestiging sluit e.e.a. niet voldoende af. De pakking heel licht (!!!) met blauw vet instrijken helpt het probleem te voorkomen.
Bij later blokjes de membraanplaat op vlakheid controleren (dat kan natuurlijk ��k bij de eerder blokjes maar de ervaring leert dat de oudere membranen zorgvuldiger zijn gemaakt). Zonodig vlakken op een glasplaat en 180 schuurpapier of een vlakke membraanplaat monteren.
Moin,
ik heb alleen een duitse omschrijving
Blaues, lithiumverseiftes EP-Schmierfett. Eignet sich zur W�lz- und Gleitlagerschmierung, als Einheitsfett f�r Kraftfahrzeuge, Baumaschinen und landwirtschaftliche Ger�te. Haftf�hig.
Groet fehntjer
ik heb alleen een duitse omschrijving
Blaues, lithiumverseiftes EP-Schmierfett. Eignet sich zur W�lz- und Gleitlagerschmierung, als Einheitsfett f�r Kraftfahrzeuge, Baumaschinen und landwirtschaftliche Ger�te. Haftf�hig.
Groet fehntjer
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...



Blauw lagervet zit lithium in en is voor hogere temperaturen.
De bedoeling is dat je op beide kanten van de pakking van het inlaat membraam dun blauw lagervet doet om valse lucht tegen te gaan.
vaseline of normaal lagervet smelt veel eerder en dan heb je er niks aan.
door de veer in de keerring in te smeren bescherm je deze.
door vet tussen de stoflip en keerlip in te smeren verbrand de keerring niet en zodoende dicht ie beter af.
De bedoeling is dat je op beide kanten van de pakking van het inlaat membraam dun blauw lagervet doet om valse lucht tegen te gaan.
vaseline of normaal lagervet smelt veel eerder en dan heb je er niks aan.
door de veer in de keerring in te smeren bescherm je deze.
door vet tussen de stoflip en keerlip in te smeren verbrand de keerring niet en zodoende dicht ie beter af.
Sorry voor de late reactie, kijk niet dagelijks op de computer.
als ik het goed begrijp moet het vet voor de membraanpakking hitte bestendig zijn, ik gebruik molycotte voor uitlaat en andere bouten en moeren die op hete plekken zitten.
dit werkt goed, dus neem aan dat het ook wel op de pakking kan.
Het verhaal over de kruk-as keering is mij nu ook duidelijk.
Is het verstandig om dit gelijk bij het inbouwen van de keering te doen??
Ik heb nog een paar motortjes die nog gereviseerd moeten worden, en kan dit dan beter gelijk doen.
Wilco
als ik het goed begrijp moet het vet voor de membraanpakking hitte bestendig zijn, ik gebruik molycotte voor uitlaat en andere bouten en moeren die op hete plekken zitten.
dit werkt goed, dus neem aan dat het ook wel op de pakking kan.
Het verhaal over de kruk-as keering is mij nu ook duidelijk.
Is het verstandig om dit gelijk bij het inbouwen van de keering te doen??
Ik heb nog een paar motortjes die nog gereviseerd moeten worden, en kan dit dan beter gelijk doen.
Wilco
Wie de klomp past trekt hem aan.
Dat is wel het gemakkelijkst ja.wilco schreef:
Het verhaal over de kruk-as keering is mij nu ook duidelijk.
Is het verstandig om dit gelijk bij het inbouwen van de keering te doen??
Ik heb nog een paar motortjes die nog gereviseerd moeten worden, en kan dit dan beter gelijk doen.
Wilco
https://www.spartamet.org/dutch/d_splitsen.html
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast