Klapperen
-
Klapperen
Beste metjes,
Mijn sachsonette classic schokt bij het wegrijden, meer klapperen wat kan dat zijn? Alleen bij het wegrijden hoor.
Ik hoor het graag ,
Dank je ,
Hans.
Mijn sachsonette classic schokt bij het wegrijden, meer klapperen wat kan dat zijn? Alleen bij het wegrijden hoor.
Ik hoor het graag ,
Dank je ,
Hans.
- Prutser-2009
- Erelid
de vrijlooppallen
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html

403F IB-0050 clublid
http://spartamet.forum2go.nl/faq-veel-g ... -t736.html

403F IB-0050 clublid
-
Sleepveren
En wat kan daar dan aan gedaan worden Kees?Vrotkees schreef:90% zijn het de sleepveren van de koppeling en 10% de pallen.
-
Ik word er een beetje moe van , hebben ze allemaal van dit soort problemen? bijna klaar mee haha. Ik kij wel effe anders gaat ie in de aanbieding.sjarel schreef:Blokje uit elkaar halen.
Koppeling uit elkaar halen en sleepveren vervangen voor nieuwe.
Wellicht ook beter om de veer die de koppeling bijenkaar houdt te vervangen.
Als je de veer die er nu op zit niet goed eraf haalt, kan het zijn dat de oogjes verbogen zijn...
Sjarel :wink:
-
Re: Sleepveren
De koppeling zit in de mengkamer en dus gaat er mengsel aankoeken op de sleepveren, ze blijven plakken daardoor komen de segmenten geheel of gedeeltelijk met een klap vrij.Hans Wiersema schreef:En wat kan daar dan aan gedaan worden Kees?Vrotkees schreef:90% zijn het de sleepveren van de koppeling en 10% de pallen.
de pallen kunnen alleen verslijten als er geen olie in de naafhuls zit.
als de pallen versleten zijn kun je voor 99% ook de naahuls en as in de oudijzerbak gooien.
een spartametmotortje is een vreemde eend in de 2wieler aandrijvingen.
Als je de kennis hebt en weet hoe en waarom je iets zo moet doen kun je er goed en probleemloos mee rijden.
Voor leken is het een gruwelijk onding.
je zult helaas in dit geval het gehele blokje uit elkaar moeten halen schoonmaken inspecteren en meteen onderdelen vervangen.
Hoe nauwkeuriger je werkt hoe langer het duurt voordat je het blokje weer open hoeft te maken.
10.000 km (levensduur zuigerveer) is goed haalbaar