Ernstige rook uit mijn Saxonette!!!
Ernstige rook uit mijn Saxonette!!!
Beste liefhebbers,
Sinds kort heb ik een Saxonette snorfiets met een decompressie motor. Nadat ik de ontsteking had vervangen dacht ik het probleem (geen vonk) te hebben opgelost. Hij startte mooi maar nadat hij warm werd begon hij ernstig te roken en trok hij slecht vooruit (ook continu tijdens een rit van 10 km). Nadat hij volledig was afgekoeld had ik de bougie gecontroleerd. Die was helemaal vet van de olie. Ik zag dat de zuiger ook vet was van de olie. Vooraf aan dit traject had ik de oliepeil gecontroleerd en bleek dat de carterpan helemaal leeg was. Dus die heb ik bijgevuld. Weet iemand waarom hij heel erg begint te roken zodra snorfiets is opgewarmd en het blok olie begint te lekken? Kan het zijn dat er olie vanuit de carterpan of elders naar de cilinder lekt? Ergens heb ik gelezen dat met dit soort problemen het blok helemaal open moet...als dit klopt, wat zou er dan allemaal gedaan moeten worden?
Bovendien heb ik nog een vraag over de hoofdsproeier. Bij het schoonmaken van de carburateur heb ik de hoofdsproeier iets gedraaid, dus niet verwijderd. Later zag ik dat er een gaatje in de sproeier zit en weet dus niet meer naar welke kant het gaatje gedraait moet worden. Weet iemand dit toevallig?
Ik zie jullie reacties graag tegemoet!
Vriendelijke groeten,
Ercco
Sinds kort heb ik een Saxonette snorfiets met een decompressie motor. Nadat ik de ontsteking had vervangen dacht ik het probleem (geen vonk) te hebben opgelost. Hij startte mooi maar nadat hij warm werd begon hij ernstig te roken en trok hij slecht vooruit (ook continu tijdens een rit van 10 km). Nadat hij volledig was afgekoeld had ik de bougie gecontroleerd. Die was helemaal vet van de olie. Ik zag dat de zuiger ook vet was van de olie. Vooraf aan dit traject had ik de oliepeil gecontroleerd en bleek dat de carterpan helemaal leeg was. Dus die heb ik bijgevuld. Weet iemand waarom hij heel erg begint te roken zodra snorfiets is opgewarmd en het blok olie begint te lekken? Kan het zijn dat er olie vanuit de carterpan of elders naar de cilinder lekt? Ergens heb ik gelezen dat met dit soort problemen het blok helemaal open moet...als dit klopt, wat zou er dan allemaal gedaan moeten worden?
Bovendien heb ik nog een vraag over de hoofdsproeier. Bij het schoonmaken van de carburateur heb ik de hoofdsproeier iets gedraaid, dus niet verwijderd. Later zag ik dat er een gaatje in de sproeier zit en weet dus niet meer naar welke kant het gaatje gedraait moet worden. Weet iemand dit toevallig?
Ik zie jullie reacties graag tegemoet!
Vriendelijke groeten,
Ercco
bekend probleem de keerring aan de koppelingsklok is kapot.
de olie van de versnellingsbak word nu verstookt in de verbrandingsruimte.
Er is maar 1 oplossing het blokje openmaken en de keerringen vervangen.
Als je een blokje openmaakt houd er rekening mee dat je nooit weet wat je tegenkomt.!
Alles goed schoonmaken controleren en eventueel vervangen is een must.
Gereedschap dat je nodig hebt.
- kruisschroevendraaier
- platte schroevendraaier
- Torx setje
- imbus setje
- voelermaatjes
- sleutel 13
- spitsbek tang
- Puch koppeling trekker voor het vliegwiel.
De stijgbuis zit in het carburateur huis. de uitstroom opening moet naar de motorkant wijzen.
de olie van de versnellingsbak word nu verstookt in de verbrandingsruimte.
Er is maar 1 oplossing het blokje openmaken en de keerringen vervangen.
Als je een blokje openmaakt houd er rekening mee dat je nooit weet wat je tegenkomt.!
Alles goed schoonmaken controleren en eventueel vervangen is een must.
Gereedschap dat je nodig hebt.
- kruisschroevendraaier
- platte schroevendraaier
- Torx setje
- imbus setje
- voelermaatjes
- sleutel 13
- spitsbek tang
- Puch koppeling trekker voor het vliegwiel.
De stijgbuis zit in het carburateur huis. de uitstroom opening moet naar de motorkant wijzen.
En eerste nog een vraag s.v.p.. !!!
jij zei : " bekend probleem de keerring aan de koppelingsklok is kapot."
kan zijn dat iets anders nog kapot is , [ niet alleen keerring ] als de keerring kapot was en koppeling [ misschien lang ] zonder olie had gewerkt??
/haartrekken
Als kapotte keerring nog meer schade maakt is dan een andere blok betere optie?
jij zei : " bekend probleem de keerring aan de koppelingsklok is kapot."
kan zijn dat iets anders nog kapot is , [ niet alleen keerring ] als de keerring kapot was en koppeling [ misschien lang ] zonder olie had gewerkt??
/haartrekken
Als kapotte keerring nog meer schade maakt is dan een andere blok betere optie?
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten