Vliegwiel switch
Vliegwiel switch
Beste lotgenoten
Ik heb onlangs een nieuwe Saxonette gekocht, met electrische starter.
Omdat het stationair afstellen niet wilde lukken dacht ik, om niet steeds van de fiets af te moeten , voor het starten en dan aan de praat houden, opstappen en weer af laten slaan enz enz, ik wissel de kap met trekstarter met hoge trekkoord en alles is rond.
Jammer dat past niet, vlieg wiel er af, andere erop,( draden weg,accu weg )afgemonteerd en starten maar.
Hij liep enkel seconden stationair en stopte, dit enkel malen herhaald maar geen verbetering.
Ik heb alle draden naar de CDI laten zitten, en de voedingsdraden van de spoel afgeknipt.
Volgens mij klopt het.
Niet aan de praat te krijgen!!!!!!!!!!!
Oude vliegwiel maar weer geplaatst, maar ook dit helpt mij niet verder.
Wie heeft het verlossende woord?
Wilco
Ik heb onlangs een nieuwe Saxonette gekocht, met electrische starter.
Omdat het stationair afstellen niet wilde lukken dacht ik, om niet steeds van de fiets af te moeten , voor het starten en dan aan de praat houden, opstappen en weer af laten slaan enz enz, ik wissel de kap met trekstarter met hoge trekkoord en alles is rond.
Jammer dat past niet, vlieg wiel er af, andere erop,( draden weg,accu weg )afgemonteerd en starten maar.
Hij liep enkel seconden stationair en stopte, dit enkel malen herhaald maar geen verbetering.
Ik heb alle draden naar de CDI laten zitten, en de voedingsdraden van de spoel afgeknipt.
Volgens mij klopt het.
Niet aan de praat te krijgen!!!!!!!!!!!
Oude vliegwiel maar weer geplaatst, maar ook dit helpt mij niet verder.
Wie heeft het verlossende woord?
Wilco
Wie de klomp past trekt hem aan.
Re: Vliegwiel switch
Voor 99% zeker een carburateur probleem.
Probeer eens een andere carburateur/membraanplaat.
Probeer eens een andere carburateur/membraanplaat.
Re: Vliegwiel switch
Stationair toerental problemen is voor 95% vuile Stationair sproeier van de carburateur.
De resterende 5% is valse lucht (inlaat membraam pakkingen) of een niet meer zo open uitlaat.
De resterende 5% is valse lucht (inlaat membraam pakkingen) of een niet meer zo open uitlaat.
Re: Vliegwiel switch
Waar het mij in dit geval om gaat is dat de " sachs" het eerst wel deed, welliswaar met stationair problemen, maar het nu helemaal niet meer doet.
Ik had het vliegwiel gewisseld, van getand naar ongetand, en nu doet hij het helemaal niet.
Als hij het weer gaat doen, dan ga ik (nogmaals) de carb uit elkaar halen om het stationair goed te krijgen.
Is er een verschil tussen de 2 vliegwielen waardoor de bobine verstoord raakt of anders om?
Vrotkees; kan jij mij even verder helpen met de stationairsproeier, ik heb hier nog nooit van gehoord op metje/sachs.
Heb waarschijnlijk niet goed gelezen/ huiswerk gedaan.
Wat kan ik hier aan doen?
Ik begrijp af en toe niet dat ik al jaren de spullen aan de praat weet te houden, terwijl ik iedere keer weer merk hoe weinig kennis ik heb op dit gebied.
Wilco
Ik had het vliegwiel gewisseld, van getand naar ongetand, en nu doet hij het helemaal niet.
Als hij het weer gaat doen, dan ga ik (nogmaals) de carb uit elkaar halen om het stationair goed te krijgen.
Is er een verschil tussen de 2 vliegwielen waardoor de bobine verstoord raakt of anders om?
Vrotkees; kan jij mij even verder helpen met de stationairsproeier, ik heb hier nog nooit van gehoord op metje/sachs.
Heb waarschijnlijk niet goed gelezen/ huiswerk gedaan.
Wat kan ik hier aan doen?
Ik begrijp af en toe niet dat ik al jaren de spullen aan de praat weet te houden, terwijl ik iedere keer weer merk hoe weinig kennis ik heb op dit gebied.
Wilco
Wie de klomp past trekt hem aan.
Re: Vliegwiel switch
Er is geen verschil tussen een getande en niet getand vliegwiel.
wat wel kan is dat de afstand tussen de spoel en het vliegwiel niet goed is.
Het is zeer belangrijk telkens te kijken of de ontsteking vonkt.
Als die niet vonkt kun je de carburateur zuiver maken dat je wil de motor zal nooit lopen.
De stationair sproeier zit vast gegoten in het huis van de carburateur.
zowel aan de luchtfilterkant en aan de gasklep kant zit een klein gaatje onder de venturi.
Als dat gedeeltelijk verstopt is krijg je het stationair toerental ook niet goed.
wat wel kan is dat de afstand tussen de spoel en het vliegwiel niet goed is.
Het is zeer belangrijk telkens te kijken of de ontsteking vonkt.
Als die niet vonkt kun je de carburateur zuiver maken dat je wil de motor zal nooit lopen.
De stationair sproeier zit vast gegoten in het huis van de carburateur.
zowel aan de luchtfilterkant en aan de gasklep kant zit een klein gaatje onder de venturi.
Als dat gedeeltelijk verstopt is krijg je het stationair toerental ook niet goed.
Re: Vliegwiel switch
Moin ,
@Wilco,
lez je e-mail a.u.b.
fehntjer
@Wilco,
lez je e-mail a.u.b.
fehntjer
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...



Re: Vliegwiel switch
Ik ben er uit waarom de Saghs niet wil starten, ik heb na de vliegwiel wissel gelijk een snelle CDI geplaatst, en daarna nog een ander merk snelle CDI, en daarna wilde de Saghs niet meer lopen.
Na het plaatsen van de standaart CDI doet hij het wel weer.????????????
Moet de carb. nog wel controleren want loopt nog steeds niet stationair, maar beschik nu wel over een hoge trekstart.
is dit normaal?????
2 weken werk in een bloedheet schuurtje. +35 graden
Kan ik de gaatjes ongestraft door prikken, of duw ik dan het vuil op een plaats waar het alleen maar meer kwaad kan?
Wilco.
Na het plaatsen van de standaart CDI doet hij het wel weer.????????????
Moet de carb. nog wel controleren want loopt nog steeds niet stationair, maar beschik nu wel over een hoge trekstart.
is dit normaal?????
2 weken werk in een bloedheet schuurtje. +35 graden
Kan ik de gaatjes ongestraft door prikken, of duw ik dan het vuil op een plaats waar het alleen maar meer kwaad kan?
Wilco.
Wie de klomp past trekt hem aan.
Re: Vliegwiel switch
Soms heb je dat een bepaalde combinatie spoel CDI niet werkt.
als je dan de CDI op een andere spoel zet doet ie het wel.
Het doorprikken van de kleine gaatjes in het carburateur huis doe je uiteraard met BELEID.
voorzichtig met een kleine naald tot aan de stijgbuis doorprikken.
Het gaat om het vuil je wilt de gaatjes niet groter maken.
daarom moet je een hoofd sproeier ook NOOIT doorprikken met een naald !
om de rotzooi eruit te krijgen draai ik de sproeier eruit en spuit ik WD40 in de stijgbuis.
Als de gaatjes open zijn komt er WD40 uit openingen en ze nemen meteen de rotzooi mee.
als je dan de CDI op een andere spoel zet doet ie het wel.
Het doorprikken van de kleine gaatjes in het carburateur huis doe je uiteraard met BELEID.
voorzichtig met een kleine naald tot aan de stijgbuis doorprikken.
Het gaat om het vuil je wilt de gaatjes niet groter maken.
daarom moet je een hoofd sproeier ook NOOIT doorprikken met een naald !
om de rotzooi eruit te krijgen draai ik de sproeier eruit en spuit ik WD40 in de stijgbuis.
Als de gaatjes open zijn komt er WD40 uit openingen en ze nemen meteen de rotzooi mee.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast