Het enige echte originele gezelligste forum voor alle Spartamet-Saxonette-Hudson-Rotary liefhebbers en hobbyspecialisten zonder commercieel oogmerk, wordt gratis lid!
UPDATE: Carb er weer even uitgehaald, wat plastic weggesmolten met het soldeerijzer en het palletje teruggevonden waar dat kortsluitdraad aan moet. Met een beste hoop soldeer vastgemaakt, hij gaat weer uit. Hij is volgensmij weer helemaal fit! (Ervanuitgaande dat hij na het demonteren en terugzetten van de carb nog steeds zo lekker rijdt als net met het testritje)
Dat wegsmelten van plastic is juist de reden waarom ik zei dat je eerst het pennetje moest uitbouwen en een tinzuiger gebruiken
UPDATE: Carb er weer even uitgehaald, wat plastic weggesmolten met het soldeerijzer en het palletje teruggevonden waar dat kortsluitdraad aan moet. Met een beste hoop soldeer vastgemaakt, hij gaat weer uit. Hij is volgensmij weer helemaal fit! (Ervanuitgaande dat hij na het demonteren en terugzetten van de carb nog steeds zo lekker rijdt als net met het testritje)
Dat wegsmelten van plastic is juist de reden waarom ik zei dat je eerst het pennetje moest uitbouwen en een tinzuiger gebruiken
Dat was in eerste instantie al het plan, maar de kortsluitpen brak toen al af voordat ik met de werkzaamheden begon. Deze keer heb ik de carb losgehaald om een goede soldeerverbinding te kunnen maken. Desalniettemin, goede tip voor de volgende keer!
bij het solderen moet het kort gebeuren, dus je hebt een soldeerbout nodig met dikke punt waarin alvast veel warmte opgeslagen zit anders ga ja eerst de hele pen verwarmen voordat je kan solderen.
Prutser-2009 schreef: ↑09-09-2019 07:06
bij het solderen moet het kort gebeuren, dus je hebt een soldeerbout nodig met dikke punt waarin alvast veel warmte opgeslagen zit anders ga ja eerst de hele pen verwarmen voordat je kan solderen.
Inderdaad, even snel dr op en dr af, is ook prima gelukt nu!