Net nog maar een poging, nog steeds niks. Hele boel weer uitelkaar. Het klinkt alsof hij niet vonkt, want hij 'probeert' niet eens the starten. Hij verzuipt ook niet, na een minuut of 5 aan het touwtje sjorren. Kon niets bijzonders vinden, behalve natuurlijk het palletje dat ik hier naar de verdoemenis heb geholpen.
Mijn interpretatie

Ik denk dat ik het zo goed zie: als hij op de rijstand of chokestand staat, dan komt door de chokehendel het 'kortsluithaakje' omlaag, van het palletje af met de draad naar het CDI. Zet je hem op de 'uitstand' dan druk je hem weer omhoog tegen het palletje.
Ik denk dat door mijn geklungel met het palletje deze gewoon constant tegen het kortsluithaakje kwam en dus ook niet wilde starten, hij maakte immers direct kortsluiting. Met een klein schroevendraaiertje het palletje helemaal vrij gemaakt, nu beweegt hij weer netjes op en neer. Carb en de hele reutemeteut weer vastgeschroefd, tijd om te testen.
Sjor 1, niks. Sjor 2, niks. Sjor 3, niks. Sjor 4, benzinekraantje vergeten, tuurlijk. Sjor 5, niks, sjor 6, daar gaat 'ie. Gefixt, dacht ik. Toen wilde ik hem weer terug naar binnen zetten. Gaat 'ie niet meer uit op de 'juiste stand' voor die actie. Heb hem maar laten stikken, maar nu weet ik het niet meer. Waarom gaat hij nu niet meer uit??!! Palletje lijkt nog steeds te bewegen, draadjes zijn goed aangesloten op elkaar en de CDI...

Enige voordeel: door al dat stilstaan heb je tijd zat om een voordrager en nieuwe fietstassen te fixen.