Sparta neemt de trappers mee

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Plaats reactie
NiekOlthuus

Sparta neemt de trappers mee

Bericht door NiekOlthuus »

Hallo mensen,
Ik heb een probleempje met de sparta, als ik een tijdje aan het rijden ben en hij is goed warm dan wil hij de trappers meenemen tijdens het rijden.
Het gebeurd dus alleen als hij goed warm is, dus er zou waarschijnlijk wel iets uitzetten wat tegen het tandwiel van de trappers aandrukt waardoor hij deze meeneemt.
Maar kan iemand mij hiermee helpen? Wat moet ik nu doen.
Hij ruikt trouwens na het rijden ook na een soort verbrandt rubber/koppelingsplaat.
Alvast bedankt.
Groeten
Robert

Re: Sparta neemt de trappers mee

Bericht door Robert »

NiekOlthuus schreef:Hallo mensen,
Ik heb een probleempje met de sparta, als ik een tijdje aan het rijden ben en hij is goed warm dan wil hij de trappers meenemen tijdens het rijden.
Het gebeurd dus alleen als hij goed warm is, dus er zou waarschijnlijk wel iets uitzetten wat tegen het tandwiel van de trappers aandrukt waardoor hij deze meeneemt.
Maar kan iemand mij hiermee helpen? Wat moet ik nu doen.
Hij ruikt trouwens na het rijden ook na een soort verbrandt rubber/koppelingsplaat.
Alvast bedankt.
Groeten
Dan blijft je freeweel hangen,denk als je deze eens een keer goed smeert dat hij weer goed is anders vervangen succes.
bazzz

Bericht door bazzz »

inderdaad klinkt als je freewheel. Goed schoonmaken en smeren. Anders een nieuwe kopen voor 10 euro op marktplaats
Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl
NiekOlthuus

Bericht door NiekOlthuus »

Moet ik daarvoor het achterwiel eruit halen of kan ik er zo bij?? Het is namelijk de eerste sparta dus nog onervaren met uitelkaar halen!;)
bazzz

Bericht door bazzz »

zie hier en hier
Low cost Mantis CNC bouwebeschrijving zie www.basmolkenboer.nl
Gast

Bericht door Gast »

Half spuitbusje WD40 erop leegspuiten
Plaats reactie