Mooi forum, met veel handige info. Dank aan allen die actief bijdragen/droegen aan de kennis op dit forum! En gelijk maar even mijn "metje" voorstellen.

De basis was een Companion uit 2005 met een TK carb en elektrische start. Defect, stond meer dan een jaar stil, buiten in weer en wind en ging naar het oud ijzer. Zo'n damesfiets met een lelijke hoge bagagedrager.
Leuke uitdaging om het blokje weer betrouwbaar te krijgen en het ding wat beter te laten smoelen. Het volgende is de afgelopen weken (al) gedaan:
- Het blokje: nieuwe pakkingen carburateur, 2e hands rode bobine, nieuwe bougie, benzinefilter, chokeschuif, veertje gasschuif, palveer (nokken freewheel), wat losse ringetjes, boutjes en schroeven, uitlaat ontkoolt, olie, onbegrensde CDI, remschoenen ontvet. En verder het gangbare werk: carburateur venturi trekken, ultrasoon reinigen etc.
Loopt nu goed, tussen de 27 en 32 km/u, (mengverhouding nu in het begin 1:50). Maar stationaire loop (slaat dan snel af) en dan herstarten met warm blok is nog niet goed.
- het uiterlijk: een los tankje, ouderwetse koplamp (+ inhoud van een led koplamp hierin ingebouwd, nieuwe spatborden, een oude steeksleutel 14-17, nieuwe benzineleiding, ander zadel (tijdelijk: ben nog op zoek naar een lepper primus zadel), ander stuur, achterlicht/reflector, zwarte verf, wat las/slijp/boor werk. Er af: dynamo, koplamp, achterlamp, (lelijke) stuur, verroeste spatborden (lelijke) achterdrager en tankje.
Enfin, nog wat foto�s:



En hiervoor (koplampsteun) was de sleutel 14/17 nodig:

Nog te doen: Gaskabel vervangen (is wat gerafeld), electrostart herstellen (drukkplaat starttandwiel uitgelubberd), plekje vinden voor batterijbox en deze en de startknop weer monteren, veer die het voorwiel recht houdt weer monteren.
Wensenlijst: Bagagedrager ombouwen naar voordrager, geveerde voorvork met schijfrem.