Even voorstellen

Voorstellen nieuwe leden
tomroubos

Even voorstellen

Bericht door tomroubos »

Hallo,

Even voorstellen, ik ben Tom, 23 jaar.

Ongeveer een jaar geleden kreeg ik van mijn neef, die hem niet meer gebruikte, een spartamet en daar heb ik dankzij wat websites en dit forum al het onderhoud aan gepleegd. Heerlijk om op te rijden. Nu heb ik deze ondertussen verkocht en er 2 andere voor terug gekocht om mee naar werk (alleen met mooi weer) mee te rijden en (met vriendin) te touren. Ondertussen ook wat reserve onderdelen verzameld om ze aan de praat te houden.

Ik ben dus geen eendagsvlieg en wilde me eerst voorstellen. Zal vast nog wel eens voorkomen dat ik iets ga vragen op het forum en dan hebben we dit maar vast gehad :). Tot nu toe alles kunnen vinden in posts van eerder gestelde vragen e.d.

Groeten Tom
Spartapappa
Spartametoloog

Re: Even voorstellen

Bericht door Spartapappa »

Welkom Tom,

Leuke hobby Spartametjes, en ook nog iemand die ze niet bewust heeft meegemaakt toen ze nog nieuw werden verkocht.
Ik juich dit toe ! Leuk dat er jongeren zijn die een metje kunnen warderen !
Ik heb pas twee 22 jerige geholpen om hun metjes goed te laten lopen.

Idd zit er hier een hoop kennis, die graag gedeeld word op het forum.
Dankzij onze leden kunnen we andere leden helpen die minder tot geen kennis hebben.
Zo houden we de metjes gezammelijk op de weg !
We moeten samen zorgen dat het stukje cultureel erfgoed uit Apeldoorn blijft rijden.
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

Welkom Tom,

Een spartametje is een leuk en handig vervoermiddel.
Ok ze zijn stronteigenwijs en je moet echt doorzettingsvermogen hebben om te leren ze op de JUISTE wijze te monteren/ repareren.
Maar dan heb je er wel een betrouwbaar vervoermiddel aan.
Zelfs wij leren nog dingen bij van wazige storingen die we nog nooit eerder zijn tegengekomen.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
spartarie
site mod

Bericht door spartarie »

Welkom Tom !
Veel plezier op het forum en met jullie metjes.
Domme vragen bestaan niet, domme antwoorden wel.
Dus als je ergens niet uitkomt...
tomroubos

Bericht door tomroubos »

Bedankt voor de leuke berichten allemaal! Fijn om een soort laatste halte te hebben als ik ergens niet uit kom!

Heb van oorsprong behalve basiskennis van mijn technische opleiding niet veel kennis van motoren. Dit maakt het juist extra leuk om er mee aan de slag te gaan. Inderdaad heb ik ze niet bewust meegemaakt maar ik kan het wel waarderen.
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

tomroubos schreef: 10-08-2020 14:15 Bedankt voor de leuke berichten allemaal! Fijn om een soort laatste halte te hebben als ik ergens niet uit kom!

Heb van oorsprong behalve basiskennis van mijn technische opleiding niet veel kennis van motoren. Dit maakt het juist extra leuk om er mee aan de slag te gaan. Inderdaad heb ik ze niet bewust meegemaakt maar ik kan het wel waarderen.
Dan ben je met een metje technisch op het goede plek, er is niks zo apart als een 301/302 motor door zijn compacte ontwerp.
Ik durf echt te stellen als je een Sachs 301/302 door en door begrijpt en goed kunt repareren dat andere 2takt en4 takt motoren veel makkelijker is.

Heb 2 jaar geleden het 4 takt blok van een Vespa scooter gerepareerd.
Ik was meer bezig met de kappen van die scooter af te krijgen om bij de motor te komen dan de electronische pickup voor de injectie die achter het vliegwiel gemonteerd zit te vervangen.
Moeilijke reparatie noemen ze dat, dan hebben ze nog nooit een metje gerepareerd :mrgreen:
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
fehntjer
Spartametoloog

Bericht door fehntjer »

Moin,
@Tom, nue ook een welkome van de oostelijke buren.
ook op dezr kant noordzee tot de oostzee je zult vrienden van saxonettes en spartamettes vinden.
fehntjer
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
tomroubos

Bericht door tomroubos »

Vrotkees schreef: 10-08-2020 16:25
tomroubos schreef: 10-08-2020 14:15 Bedankt voor de leuke berichten allemaal! Fijn om een soort laatste halte te hebben als ik ergens niet uit kom!

Dan ben je met een metje technisch op het goede plek, er is niks zo apart als een 301/302 motor door zijn compacte ontwerp.
Ik durf echt te stellen als je een Sachs 301/302 door en door begrijpt en goed kunt repareren dat andere 2takt en4 takt motoren veel makkelijker is.

Heb 2 jaar geleden het 4 takt blok van een Vespa scooter gerepareerd.
Ik was meer bezig met de kappen van die scooter af te krijgen om bij de motor te komen dan de electronische pickup voor de injectie die achter het vliegwiel gemonteerd zit te vervangen.
Moeilijke reparatie noemen ze dat, dan hebben ze nog nooit een metje gerepareerd :mrgreen:
Dat geeft hoop! Heb nog een kettingzaag liggen waar ik maar niet aan durf te beginnen :D
Prutser-2009
Erelid

Bericht door Prutser-2009 »

Welkom op het forum
Niemand prutst zoals de prutser prutst
https://spartametforum.nl/viewtopic.php?t=736
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
wilco

Bericht door wilco »

Beste Tom

Leuk dat je erbij bent.
Ik las bij het voorstellen dat je bij mooi weer rijd, mag ik je bij deze
een geheim vertellen??? ze doen het ook goed bij slecht weer.

Wilco
Wie de klomp past trekt hem aan.
Plaats reactie