1 x trekken en de volle lengtre van het trektouw bleef buitenboord hangen, wat ik ook deed, geen beweging meer in en natuurlijk liep de motor niet.
met een stalen gezicht werd beaamd dat het inderdaad een prima ding was.
Thuis de kapjes er af en het zat duidelijk alleen in de trekinrichting. Nadat de borging van het wieltje was verwijderd kwam met veel geweld plotseling heel veel veer naar buiten en dan voel je je toch wat ongelukkig.
Even kijken hoe die veer normaal vastzit en er bleek op het wiel een laag kolommetje (+/- 4 mm) te zitten waar de veer omheen zit, en precies op die plek was de veer gebroken.

Op de draaibank gauw een paar pennen gedraaid van ongeveer 6 mm met een gat er in en die op een oude rondbektang gemaakt.
De veer even heet gestookt in een gasvlam en de vuurrode veer waaer voorzien van een mooi oog. De veer af laten koelen in een beetje warme motorolie en het paste weer prima.
Dan is het even kijken hoe je dat weer tot ��n geheel krijgt en duidelijk is dat je met het wieltje moet beginnen. Leg het oof om het palletje en draai de veer rondom op het wiel. Dat gaat verrassend gemakkelijk.
Ik zat nog wel even met de vraag hoe je die veer vast krijgt op de middenbus. Dat ging ook geweldig goed; gewoon er op leggen en de veer loslaten.
Er gebeurt dan iets wilds onder het wieltje en de boel is klaar. Kapje weer plaatsen en weer een reparatie voltooit.