Magneetjes vliegwiel
Magneetjes vliegwiel
Verleden jaar van de herenmet vliegwiel en spoel vervangen. Nu is een magneetje deels losgekomen met als resultaat vernielde spoel en vliegwiel. Ik heb nog reserve onderdelen maar voordat ik die plaats moet ik nog ergens rekening mee houden of is dit domme pech.
Re: Magneetjes vliegwiel
Die magneetjes zitten ingegoten in het vliegwiel.
Ook de kern van het vliegwiel is van een ander materiaal.
En helaas bij gebruik van verschillende materialen met verschillende materiaal eigenschappen en kunnen ze van elkaar loslaten.
De laatste vliegwielen ( getand ivm e-start) zijn ook al weer 14 jaar oud en je weet van gebruikte vliegwielen niet hoe oud en hoe lang ze al gebruikt zijn.
Dat zo iets gebeurd zal helaas voor ons alleen steeds meer gaan voorkomen hoe ouder de onderdelen worden.
Ik adviseer wel om naar montage van een donor vliegwiel deze even in de gaten te houden.
Kap eraf en erop zetten en even de speling tussen de magneten nameten is niet zo veel werk.
Ook de kern van het vliegwiel is van een ander materiaal.
En helaas bij gebruik van verschillende materialen met verschillende materiaal eigenschappen en kunnen ze van elkaar loslaten.
De laatste vliegwielen ( getand ivm e-start) zijn ook al weer 14 jaar oud en je weet van gebruikte vliegwielen niet hoe oud en hoe lang ze al gebruikt zijn.
Dat zo iets gebeurd zal helaas voor ons alleen steeds meer gaan voorkomen hoe ouder de onderdelen worden.
Ik adviseer wel om naar montage van een donor vliegwiel deze even in de gaten te houden.
Kap eraf en erop zetten en even de speling tussen de magneten nameten is niet zo veel werk.
Ok. Metje loopt voorlopig weer goed. Zal zeker boel in gaten blijven houden. Bedankt voor advies.
- SpartaFrank
- Site Admin
Het wordt geadviseerd om de afstand tussen de magneetjes van het vliegwiel en de spoel op 0.40mm te zetten mocht je dit nog niet weten 

Dat weet ik maar bedankt