Kevlar koppeling spartamet

U wilt iets verkopen, dan is dit de plek om er uw bericht over neer te zetten, foto en vraagprijs verplicht.

als er 180 dagen niks meer in het onderwerp geplaatst is wordt het automatisch weggehaald.
spartarie
site mod

Re: Kevlar koppeling spartamet

Bericht door spartarie »

Overigens vind ik het prima "spartamet-onderdelen" ze ook produceert hoor.
Ik wil jullie alleen even op het prijsverschil attent maken. ;)
Wat ik niet OK vond was het volgende:
Ook op marktplaats bied ik deze koppeling revisie aan.
https://www.marktplaats.nl/seller/view/m2237706922
En ook een paar keer een complete krukas met nieuwe kevlar koppeling aangeboden.
Krijg ik een reactie uit Duitsland, wilde hem graag overnemen, of ik hem ook daar naar toe kon sturen en wat de kosten dan waren.
Dus ik zoek de goedkoopste verzendoptie uit (DPD, €10) en stuur hem mijn naam/bankgegevens.
Tot een deal kwam het echter niet....
Eerst nog wat algemene vraagjes over krukassen e.d. , om een soort van ons-kent-ons sfeertje te creëren.
Toen kwam de aap uit de mouw: "Wat voor soort kevlar zat er eigenlijk op?"
Nu ben ik niet op mijn achterhoofd gevallen dus had de aap allang zien aankomen.
Heb dus gezegd dat ik daarover en ook over waar het te koop was niks ging zeggen.
Blijkbaar had hij zelf op zeker moment een adres gevonden waar het te koop is want wat zie ik op Ebay-kleinanzeigen:

Afbeelding

Hier bood hij twee stukjes kevlar aan voor €25......zelf plakken.
Totaal over de top die prijs natuurlijk maar goed.
Wat mij te ver ging was dat hij niet alleen met idee aan de haal ging maar ook nog de foto van mijn
advertentie op MP gekopieerd had!! :twisted:
Dat is verboden en in Duitsland zijn ze daar streng in.
Heb hem dus laten weten dat ik daar niet van gediend ben, of hij die foto wilde verwijderen daar ik het anders bij Ebay zou melden.
Daar schrok hij van en in no time was de foto weg.
Spartapappa
Spartametoloog

Bericht door Spartapappa »

Oke, ik wist niet dat Henk de grondlegger was.
En ook wist ik niet dat andere forum leden ze ook maakten.
Dat Spartamet onderdelen ze ook maakten zag ik pas op deze site.

Nou, als jij hier geen probleem mee hebt is het goed😉
Ik zelf zou het wel weten en die 25 extra lekker in mijn zak houden😁👍
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

In Duitsland is de Saxonette / Spartamet markt groter als hier.
Wat ik al diverse keren gehoord heb is dat er heel veel haat en nijd is over personen die onderdelen en modificaties maken van/aan de 301 blokjes.
Ego, slechte kwaliteit, absurd dure prijzen, klant betaald niet etc.etc etc. ik heb het allemaal al voorbij zien komen.

Ze hebben niet in de gaten of beter gezegd willen het niet weten dat onze metjes voor Henk en Ingrid / Otto normal verbraucher totaal niet meer relevant is.
Voor ons de techneuten en hobbyisten heeft zo een elektrische fiets de zelfde gevoelsbelevenis als een wasmachine.
Dat ding moet het gewoon doen en verder niks.
Moderne dingen hebben ook zo hun eigenaardigheden net als onze metjes.
Mijn nieuwe digitale camera had eerst een firmware update nodig om de foto's over te kunnen zetten naar de pc.
Dan is een carburateur schoonmaken bij een metje makkelijker als tegenstrijdige software updates.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie