De functie daarvan is het opendrukken van het membraan zodat de benzine richting vlotterkamer kan stromen.
Druk je de hevel op het stuur helemaal naar voren gaat de motor uit (kortsluitcontact) en drukt de chokeschuif tegen de drukstift
van het membraan zodat deze, tegen de druk van het bewuste veertje in, tegen de bovenplaat van de carburateur gedrukt wordt en zo de benzine toevoer afsluit.
Zowel bij Bing- als TK werkt dit zo echter......de veertjes zijn niet hetzelfde!!!

U ziet het, het TK-veertje is aanmerkelijk groter qua diameter.
Voor de tweede maal kreeg ik laatst een TK carburateur in handen waar op deze plaats een Bing-veertje gebruikt was.
Van het afsluiten van de benzine komt dan niets terecht.
Wat nu....onderdelen voor de TK zijn bijna niet meer te koop.
Oplossing vond ik in de schuur, het handvat van een flinke doorslagpen. (achtkant 12 mm)
Daar het Bing veertje opgeduwd en nadat hij weer bevrijd was had hij de goede diameter gekregen.
Het koste me wel een paar nagels maar alles voor de goede zaak.

