Membraam pakking waar te plaatsen ?

Plaats reactie
ArnoudW

Membraam pakking waar te plaatsen ?

Bericht door ArnoudW »

Beste metfans,

Van het zakje nieuwe pakkingen zit er ook deze pakking voor het membraam bij, Afbeelding

echter snap ik even niet waar je deze plaatst, bij het eruit halen van de carburateur heb ik deze niet aangetroffen namelijk..
Eens een metfan, altijd een metfan :)
Vrotkees
site mod

Re: Membraam pakking waar te plaatsen ?

Bericht door Vrotkees »

deze zit tussen het blok en het inlaatmembraan
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
ArnoudW

Bericht door ArnoudW »

Dankjewel Vrot, nieuwe pakking zit op z'n plek.
Eens een metfan, altijd een metfan :)
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

Geen dank,
Voor ons nu volleerde Spartametologen zijn zulke dingen vanzelfsprekend.

Dit forum is ja opgezet om onze typische metjes zo Nederlands als Goudse kaas en windmolens op de weg te (be)houden.
Gelukkig hebben onze metjes een extreem hoog knuffel gehalte, mensen die zo nog kennen of nog nooit gezien hebben spreken je altijd positief aan.
Kinderen zijn ook gefascineerd door deze voor hun rare op benzine ipv electriciteit rijdende fietsen ( opmerking van een klein meisje 2 jaar geleden "kijk mama een benzinefiets" :D )

Zonder nieuwe aanwas van Spartamet liefhebbers bloed onze rijdend Neerlandsch erfgoed hobby dood.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Spartapappa
Spartametoloog

Bericht door Spartapappa »

Mooi gesproken !
Zo denk ik er ook over, ik zie het ook als een van mijn taken om een metje op de weg te houden.

Wat ik alleen wel heb ervaren is dat er maar weinig ECHTE liefhebbers zijn.
De meeste haken toch na een poosje af.

Ik wil niet vervelend overkomen, maar ik ken eigenlijk maar drie echte liefhebbers deze heren zijn er ook al een poosje mee bezig en blijven dat doen on afgebroken.
Ik hoef geen namen te toemen denk ik……
Er zullen er vast meer zijn maar ik ken ze niet…
Zwaantje
site mod

Bericht door Zwaantje »

Het blijft een geweldig concept. Een fiets die op benzine rijdt, waarbij ook nog de mogelijkheid bestaat om normaal te fietsen.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

Spartapappa schreef: 26-04-2025 21:31 Ik wil niet vervelend overkomen, maar ik ken eigenlijk maar drie echte liefhebbers deze heren zijn er ook al een poosje mee bezig en blijven dat doen on afgebroken.
Ik hoef geen namen te toemen denk ik……
Er zullen er vast meer zijn maar ik ken ze niet…
Er is ook een vrij grote dubieuze Nederlandse whatsapp/facebook groep volgens Pascal (ook lid hier op het forum)
Toen het forum er uitlag is dat opgestart.
Hij gaf ook toe dat een Forum het grote voordeel heeft dat het veel makkelijker is onderwerpen terug te zoeken dan eindeloos scrollen in whatsapp.
Whatsapp heeft weer het voordeel dat een vraag direct aan alle leden in de groep gesteld.
Ik krijg af en toe mee hoe volkomen geschift zich sommige leden in die dubieuze Nederlandse whatsapp/facebook groep zich gedragen en elkaar zwart staan te maken.
Laatst was er bijvoorbeeld weer een fittie over 3D geprinte boven platen die niet goed waren ( je moet we het goede print materiaal gebruiken anders smelten ze door de benzine)

Ik zie ons forum als een vraagbaak van kennis om door te geven aan volgende generaties en niet als een ego trip van leden die zich "een Spartamet God voelen en iedereen die een vraag of andere (lees beter) werkende oplossing hebben als dom vinden of afkraken"
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie