Zo :lol: Ik heb een hele nuttige ochtend gehad:
Tijdens mijn ontbijt heb ik de printplaat belicht. Daarna ontwikkeld:

(achteraf gezien ben ik slordig geweest en heb ik te kort ontwikkeld waardoor het resultaat niet zo straks is geworden :oops: )
Na ontwikkelen komt het etsen:
Dan boren en solderen:

Bij de laatste foto is het resultaat te zien van te kort ontwikkelen. Namelijk allemaal spikkels die er niet horen. Gelukkig was dit maar een prototype anders had ik opnieuw kunnen beginnen.
Zoals jullie zien is er nog plek voor een extra condensator en weerstand(de woelmuis toevoeging :P ). Maar helaas de 220nf condensator was niet op voorraad. Ook een 560 Ohm weerstand had ik niet liggen daardoor zitten er 2 weerstanden aan elkaar om zo 570 Ohm te vormen.
Omdat ik toch benieuwd was hoe de cdi het nu zou doen ben ik gelijk gaan testen 8) . Mijn spartametje lijkt wel lekkerder te starten met deze cdi :lol: Omdat ik het printplaatje niet netjes bijgezaagd heb paste de achterkap er niet op dus ik heb lekker wat herrie lopen maken toen ik met 29 km/h door de straat croste :lol: (29 km/h is gemeten met mijn gps. Harder heb ik mijn metje ook nog nooit zien lopen).
Kortom een enorm goed resultaat :lol: Over een paar dagen heb ik als het goed is een 220nf condensator dan kan ik even testen of dat nog verschil maakt. Maar waarschijnlijk voor mijn metje nog niet.
Voor de mogelijke kopers:
Het printontwerp is zo goed als definitief. De echte versies zullen netjes strak op maat gezaagd worden. En ook zullen de pennen iets dichter tegen de print aan zitten.
To Do voor mijzelf:
-materiaal voor extra setjes bestellen. Alle componenten zijn dus goed ik heb alleen nog passende printpennen nodig.
-woelmuis uitbereiden solderen+testen.
To Do voor iedereen die zelf een setje wilt:
-Mij mailen. Met daarin de info of je een zelfbouw setje wilt of een compleet gebouwd+alle componenten gelijmd setje. Ik mail dan terug en het liefst heb ik eigenlijk dat er gelijk betaald word(verzendkosten zal 1 euro zijn) zo is het risico voor mij zo laag mogelijk dat ik met een componentenoverschot blijf zitten.
EDIT: Wat ik nu gebruikt heb is (duurdere)blauwe printplaat. Aangezien de cdi toch ingebouwd wordt voor de definitieve versie gewone standaard gele/beige printplaat gebruikt. De onderkant wordt netjes voorzien van greencoating(Is een beschermend laklaagje tegen roesten maar het voordeel hiervan is dat je later nog wel kan solderen wil je iets aanpassen. Ander voordeel is dat ik nog zo'n spuitbus heb staan dus dat bespaart weer een 10tje aanmateriaal :P )