Pagina 2 van 2

Geplaatst: 07-06-2013 20:04
door ddaemen
Ok, ik heb dus de vork goed afgesteld volgens de beschrijving en ik kan mijn metje alleen starten met de gas open en choke op de 0 stand (als ik hem wel minimaal 3 seconde op de 1 heb gezet om de vlotterkamer te vullen). Maar dan valt hij op een gegeven moment uit omdat hij geen benzine krijgt. Hij valt meteen uit als ik hem op 1 of chocke zet en kan hem daarna alleen starten op 0 stand met de gas open. Het lekken doet hij ook nog steeds en zelfs erger zoals ik voorspeld had.

Zolang hij loopt kan ik gas geven, dat doet hij prima. en ook los laten dan loopt hij goed stationair maar voor enkele seconden.

Ik heb verder nu ook het veertje tusen het plaatje en gas schuif geplaatst (die had ik nog van een bing liggen)

Als ik door de benzine gaatje van de caburateur blaas, en ik druk tegen de vork gaat hij dicht, als ik los laat kan ik weer blazen, ligt het echt aan de vlotter/vork?

Geplaatst: 10-06-2013 09:41
door Prutser-2009
Ik heb geen ervaring met de TK carburateur, simpelweg omdat ik tussen alle carburateurs die ik heb geen TK heb zitten.

de bing carburateurs werden als eerste gebruikt, die zijn dus al ouder dan de TK carburateur en dus kun je verwachten dat de bing gewoon verder versleten/vuil is en dus eerder problemen krijgt als bijvoorbeeld met het membraam.

ik ben geen tegenstander van het gebruiken van een TK carburateur, vroeger reed ik op mijn zundapp ook met een mikuni ipv een bing dus ik zit niet vastgeroest op een merk.

iedere carburateur heeft zijn specifieke problemen en voordelen, maar wanneer goed schoongemaakt en nagekeken moet het vele probleemloze kilometers opleveren ongeacht het merk.

Mark

Geplaatst: 29-07-2013 11:56
door ddaemen
Hallo allemaal, ik heb de Spartamet weg gebracht en ook weer terug gekregen, de reparatie heeft zo'n 6/7 weken geduurd! (Vandaar mijn late reactie) Wat die gast gedaan heeft weet ik niet maar het is een prutser eerste klas. Voordeel: hij rijdt weer, niet van harte, er zijn nog wat kleine mankementjes, maar ik laat ze voor wat het is, want hij rijdt nu.

Hij zei wel tegen me dat ik naar de compressie moest kijken want die was nu 0.5 bar, Kan dat? Hij rijdt gewoon 28 dus das goed toch?

Geplaatst: 29-07-2013 13:21
door ddaemen
Goh, dat valt REUZE mee, tegenwind = 22/24, bergop valt die wel terug en zelfs stop, maar hallo das wel een 10 % berg, ff meetrappen en je bent zo boven. Op een 7% berg kan ik wel door blijven rijden op ongeveer 15 km/h. Dat die dingen geen 100 pk hebben is logisch. Had ik ook niet verwacht. Ook bij stoplicht, ff mee trappen en je bent zo op snelheid.

edit:

Hee, die handleiding was ik laatst aan het zoeken, kan die niet ergens sticky gemaakt worden?

Geplaatst: 29-07-2013 17:37
door Dick Nieuwenburg
die handleiding staat nu bij de Veelgestelde vragen > hoe ziet mijn blokje er van binnen uit.

Geplaatst: 30-07-2013 18:25
door Prutser-2009
laat de compressie maar eens nameten, dat zal echt wel meer als 0,5 bar zijn, vaak zitten ze rond de 8 bar.

Mark

Geplaatst: 30-07-2013 21:43
door Hulpmotor
Ik denk dat de decompresseur openstond tijdens de meting.

Geplaatst: 30-07-2013 23:31
door Prutser-2009
Dat kan, als je een blok wil meten die een decompresseur heeft dan gaat dat niet zo maar.