nadat ik mijn metje met dit topic weer had opgelost:
https://spartametforum.nl/spartamet- ... t2671.html
ging hij na een tijdje toch weer maf doen. toen ik mijn caburateur had los gehaald en daarbij mijn benzine staafje brak, denk ik "ik ben het zat" en ik kocht een ontsteking, caburateur en een bosch bougie via het internet. voor 75 euro. De uiteindelijke verkoper was fietsshop driebergen.
Ik kreeg een rode ontsteking (de eerste was blauw), ik kreeg een TK caburateur (de eerste was BING) en er miste een kortsluit kabel aan deze TK.
Hij zei dat de onderdelen getest en schoon gemaakt waren.
Alles geinstalleerd, bleek het caburateurtje letterlijk benzine te zeiken aan de onderkant, ik denk, "je bent door de fietsenmaker getilt jong" dus die weer eraf gehaald en uit elkaar gehaald, hu, geen scheurtje en niets te zien. vlotter ziet er ook goed uit, als ik blaas door het benzine buisje en ik druk tegen het vlotter veer aan sluit die goed af. Wat ik wel raar vondt is dat het gas schuifje bij mijn BING uit elkaar sprong met een veertje, bij TK was dit niet zo. Maar goed, ik de caburateur weer in elkaar gezet, en hij zeikte geen benzine meer. Wel kwam aan de achterkant bij het luchtfilter uit een klein gaatje benzine. maar dat was alleen als hij op choke of 1 stand staat, als hij op 0 staat lekt die niets meer. maar goed, starten: waaauw, in een keer trekken en hij is aan :-) dus ik een testritje gemaakt van 1 km (straat op en af), doet het heel goed, beter als mijn oude ontsteking, caburateur.
Ik ging vandaag met de met naar mijn werk. Nou dat was een hel, hij ging wel vrijwel direct aan maar kwam moeilijk op gang en als hij op gang was pruttelde die en uiteindelijk na 1,5 km viel die uit. dus ik heb 1,5 km gefietst omdat ik hem niet meer aan kreeg. dan nog maar proberen, na heel veel trekken en spelen met gas/choke ging hij weer aan en toen heb ik ook weer 3 km kunnen rijden, daarna viel hij weer uit en heb ik 3 km gefietst. dan nog maar proberen, na heel veel trekke en spelen met gas/choke ging hij weer aan en heb ik 6 km kunnen rijden en viel die weer uit en dus heb ik de laatste km gefietst.
Ik heb het idee als ik moet afremmen voor een kruising en ik wil weer gas geven dan heb je kans dat die uit valt of als ik onderweg met het gas speel om bijvoorbeeld als ik een berg af ga en dan weer gas geef dat die uit valt, die 6 km wat ik gereden heb (heb ik volledig zonder te stoppen kunnen rijden) deed mijn metje heel erg mooi lopen.
Iemand een idee?
Alvast bedankt natuurlijk voor jullie antwoorden