Pagina 3 van 3

Geplaatst: 11-02-2017 01:18
door fehntjer
Moin,
van een Helicoil zal ik afraden. Het Problem is de draad van de decoklep heft geen einde. en het kan als je een stop of een deciklep indraien mag de Helicoil in de cilinde draait. beter ist een huls
Afbeelding
M13x1 met binnen M10x1
gat opboren , draad M13x1 tappen (maar niet met de drie Tapper alleen de een en de tweede) en de huls indraaien. de aafdichting gaat met metalen op metalen
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Groet fehntjer

Geplaatst: 13-02-2017 11:02
door wgeboers
Zaterdag j.l. een rondje gereden.
Daarna gecheckt met een inbus of het boutje nog vast zat.

Jawel hoor, muur en muur vast.

Ik moet wel bekennen dat de oplossing van Fehntjer beter is, brengt minder risico's met zich mee.

Overigens de compressie is 9 bar, meer dan genoeg.
Echter het blok wil niet ''los'' komen en heeft teveel last van vermogensverlies. Klein beetje tegenwind en hij valt behoorlijk terug.
Dit is iets wat ik (nog steeds) niet begrijp

Geplaatst: 13-02-2017 15:47
door Vrotkees
Heb je rekening ermee gehouden dat de decoklep iets uitsteekt in de cilinder?

Als je ondanks een goede compressie nog steeds vermogensverlies hebt ligt het aan het aan het mengsel en/of de afvoer van verbrand mengsel.

Het 301 motortje is zo klein dat de geringste afwijking van normaal al problemen geeft.