Flink choke nodig... Dit de oorzaak?

Technische vragen
Vrotkees
site mod

Re: Flink choke nodig... Dit de oorzaak?

Bericht door Vrotkees »

Lindetjuh schreef: 08-09-2019 14:16

UPDATE: Carb er weer even uitgehaald, wat plastic weggesmolten met het soldeerijzer en het palletje teruggevonden waar dat kortsluitdraad aan moet. Met een beste hoop soldeer vastgemaakt, hij gaat weer uit. Hij is volgensmij weer helemaal fit! (Ervanuitgaande dat hij na het demonteren en terugzetten van de carb nog steeds zo lekker rijdt als net met het testritje)
Dat wegsmelten van plastic is juist de reden waarom ik zei dat je eerst het pennetje moest uitbouwen en een tinzuiger gebruiken ;)
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Lindetjuh

Bericht door Lindetjuh »

Vrotkees schreef: 08-09-2019 22:45
Lindetjuh schreef: 08-09-2019 14:16

UPDATE: Carb er weer even uitgehaald, wat plastic weggesmolten met het soldeerijzer en het palletje teruggevonden waar dat kortsluitdraad aan moet. Met een beste hoop soldeer vastgemaakt, hij gaat weer uit. Hij is volgensmij weer helemaal fit! (Ervanuitgaande dat hij na het demonteren en terugzetten van de carb nog steeds zo lekker rijdt als net met het testritje)
Dat wegsmelten van plastic is juist de reden waarom ik zei dat je eerst het pennetje moest uitbouwen en een tinzuiger gebruiken ;)
Dat was in eerste instantie al het plan, maar de kortsluitpen brak toen al af voordat ik met de werkzaamheden begon. Deze keer heb ik de carb losgehaald om een goede soldeerverbinding te kunnen maken. Desalniettemin, goede tip voor de volgende keer!
Prutser-2009
Erelid

Bericht door Prutser-2009 »

bij het solderen moet het kort gebeuren, dus je hebt een soldeerbout nodig met dikke punt waarin alvast veel warmte opgeslagen zit anders ga ja eerst de hele pen verwarmen voordat je kan solderen.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartametforum.nl/faq-veel-g ... -t736.html
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Lindetjuh

Bericht door Lindetjuh »

Prutser-2009 schreef: 09-09-2019 07:06 bij het solderen moet het kort gebeuren, dus je hebt een soldeerbout nodig met dikke punt waarin alvast veel warmte opgeslagen zit anders ga ja eerst de hele pen verwarmen voordat je kan solderen.
Inderdaad, even snel dr op en dr af, is ook prima gelukt nu!
Plaats reactie