Geplaatst: 21-07-2014 15:43
Hee Pretmet,
Ik heb nu TWEE metjes gehad die beide het zelfde euvel hadden, Wilde niet starten op/van de akku /startmotor.
Zo nuchter als ik probeer te zijn redeneer ik altijd voor mezelf wat kan het probleem zijn. In deze situatie hadden beide metjes de zelfde achtergrond ze hadden beiden meer dan 2 jaar stil gestaan.
Mijn analitsh denkvermogen zei tegen mij dat het eerste wat ik moest doen was the cellen van de akku testen kijken of er een dode tussen zit.
Dat was niet zo moeilijk want de akku moet een 12volt akku zijn en alle oplaadbare cellen zijn 1.25volt dc, dat betekent dat ik 12.50volt uit de akku moest krijgen als alle cellen nog aktief/werkend waren. Dit gechecked met de OHM meter en ja hoor bij beide akkus van beide metjes waren alle cellen aktief. Met die gegevens in de pokket summeerde ik dat de volgende stap het totaal opladen van de akku moest zijn om te kijken of dat nog kon. Zo gezegd zo gedaan akku voor 10 uur laten laden en dan checken voor voltage. Voltage was 12.5x volt dus dat was goed, nu de motor proberen te starten. Motor start al binnen twee omwentelingen. dus alles voor elkaar. Met de tweede Met het zelfde recept en ook die doet het weer. Dus de voorbode hier is laad de akku op met zijn eigen adapter die bijgelevert is door de fabriek.
Het is een NiCd CHARGER 14,5 volt / 100mA adapter het merk staat er jammer genoeg niet op maar als je een adapter/charger/lader kan kopen van 230 VAC~50hz input en een output van 14,5 V/100 mA kan je alle E-start batterijen gewoon opladen.
Hoop dat de gegevens hierboven je de info geven die je nodig hebt om een charger/adapter te kopen waarmee je de akku binnen 10 uur volledig kan opladen.
Ik heb nu TWEE metjes gehad die beide het zelfde euvel hadden, Wilde niet starten op/van de akku /startmotor.
Zo nuchter als ik probeer te zijn redeneer ik altijd voor mezelf wat kan het probleem zijn. In deze situatie hadden beide metjes de zelfde achtergrond ze hadden beiden meer dan 2 jaar stil gestaan.
Mijn analitsh denkvermogen zei tegen mij dat het eerste wat ik moest doen was the cellen van de akku testen kijken of er een dode tussen zit.
Dat was niet zo moeilijk want de akku moet een 12volt akku zijn en alle oplaadbare cellen zijn 1.25volt dc, dat betekent dat ik 12.50volt uit de akku moest krijgen als alle cellen nog aktief/werkend waren. Dit gechecked met de OHM meter en ja hoor bij beide akkus van beide metjes waren alle cellen aktief. Met die gegevens in de pokket summeerde ik dat de volgende stap het totaal opladen van de akku moest zijn om te kijken of dat nog kon. Zo gezegd zo gedaan akku voor 10 uur laten laden en dan checken voor voltage. Voltage was 12.5x volt dus dat was goed, nu de motor proberen te starten. Motor start al binnen twee omwentelingen. dus alles voor elkaar. Met de tweede Met het zelfde recept en ook die doet het weer. Dus de voorbode hier is laad de akku op met zijn eigen adapter die bijgelevert is door de fabriek.
Het is een NiCd CHARGER 14,5 volt / 100mA adapter het merk staat er jammer genoeg niet op maar als je een adapter/charger/lader kan kopen van 230 VAC~50hz input en een output van 14,5 V/100 mA kan je alle E-start batterijen gewoon opladen.
Hoop dat de gegevens hierboven je de info geven die je nodig hebt om een charger/adapter te kopen waarmee je de akku binnen 10 uur volledig kan opladen.