Ben een rondje gaan rijden � twee kilometer en toen ging mevrouw opeens ietsjes harder en daarna steeds langzamer tot ze ermee ophield. Ik moet bekennen dat ik dat voor de revisie ook heb gehad, maar was weer vergeten dat dat gebeurde. Bij toeval maakte ik een langer proefritje dan normaal en gelukkig (gek gezegd) deed het probleem zich weer voor. Dat is de carburateur. Ik verdenk de vlotter of het rubberen membraan. Gelukkig heb ik alleen maar Bing carburateurs en die al zowat tot in de treure uit- en in elkaar geschroefd. Vanavond gaat ie voor straf slapen in de rijstand. Als er morgen een plasje benzine onder ligt, dan weet ik genoeg.
We werken gewoon alles stap voor stap af, tot ze perfect rijdt. Mijn partner houdt niet van fietsen, dus als dan de motor uitvalt heb ik een probleem.

Nog even terugkomend op de naafhuls, waar ik zolang mee bezig was: vanavond de fiets even opgehangen en de speling even nagecheckt. Het was precies zoals Arie zei: draai je het wiel een stukje is er opeens speling, draai je het wiel weer verder is de speling nagenoeg weg en draai je hem nog een slagje is er 0,00 speling te bekennen. Het op sommige plekken stroef lopen van de huls had ik gelukkig al opgelost met een andere kogelring. Ik heb ook al meerdere keren de olie gecheckt op metaaldeeltjes, (ook na ritjes,) maar de olie is zo schoon als het maar kan. Ik laat het nog maar even zo. Stel dat het kapot gaat lopen dan merk je het snel genoeg en anders pech. Het is ook niet zo dat er (spreekwoordelijk) een meter speling op het hele wiel zit. Hier ben ik wel zorgvuldig mee omgegaan.
Verder nog wat kleine dingetjes gedaan, zoals de spoel doormeten. Ik meet hem altijd na het rijden op. Netjes 920 op rood - blauw en ook weer 920 op zwart - rood. Toen wilde ik de waarde tussen de zwarte draad en de bougiedop gaan meten, bleef die 0 aangeven... en ik maar achter mijn oren krabben van wat is dit nu weer? Want hij startte gewoon... soms ben ik heel blond... Was ik vergeten om de meter op een hogere stand te zetten (20K.) De waarde tussen de bougiekabel en de spoel is natuurlijk hoger dan de waardes tussen de draden aan de spoel. Logisch nadenken is voor mij soms heel moeilijk.

Ook nog even de fiets deels nagelopen, want vanaf een bepaalde snelheid/toeren begon hij rare ritsel geluiden te maken... alsof je aan het trekkoord zit terwijl de motor loopt. Ben er nog niet uit wat dat is, maar er zal vast wel weer wat aan de fiets loszitten. De kettingkast en uitlaatrubber zijn uitgesloten, die zijn nagekeken. Het zou ook prima de startpoelie kunnen zijn. Die is niet helemaal lekker meer en de plek waar je de startbuis in de kap vastzet is helemaal verrot. Dat zie je wel vaker bij die E-start kappen.. Dat de plek waar het touwtje naar binnen gaat helemaal ingesleten is. Binnenkort maar even een goede E-start deksel ergens vandaan toveren. Het is namelijk wel de bedoeling dat de E-start het weer een keer gaat doen.
Van de week maar weer verder rommelen. Voor nu even druk met andere dingen.