project Rabbit

Alles wat oud en versleten was en nu weer werkt als nieuw (of nog beter)
bikemaster

Bericht door bikemaster »

Gisteren de Rabbit naar de straler & coater gebracht hij is eind van de week begin volgende week klaar dan kan hij weer opgebouwd worden.
Straks 2 mooie retro koplampen bestellen als die erop zitten zal ik ook echt beloofd foto's gaan posten.
Ook moet ik nog 2 puch chopper zadels scoren zonder Puch op de achterkant :shock:

Ik ben nou eenmaal een pietlut met zulke dingen, het moet 100% goed zijn en soms ben ik gewoon te pietluttig dat weet ik :D
Maar het heeft natuurlijk ook zijn voordelen, ik hoef maar 1x het blok los te hebben want als hij weer in elkaar zit is het 100% goed :wink: het nadeel is wel dat het misschien wel eens onnodig geld kost :( omdat ik bij twijfel meteen ga vervangen.
Met een hamer past alles /tand
bikemaster

De Rabbit is inmiddels terug van de coater, er is net zoals met de vorige Rabbit vakwerk geleverd.
Gisteren is hij voor een groot deel weer opgebouwd, komende week wordt hij afgebouwd want het is de bedoeling om hem mee te nemen naar de meeting in Appelscha.
Deze is voor mijn broertje, ik neem mijn eigen Rabbit ook mee, maar als mijn dochter van 3 ook mee wil naar de meeting, dan ga ik op de luxus.
bikemaster

De 2e Rabbit is nu ook klaar eindelijk ook foto's :oops:

Afbeelding

Afbeelding

Hier beide, ook de 2e heeft een kenteken, maar ik moet nog even een kentekenplaat houder halen

Afbeelding

Afbeelding

De Rabbit met de dikke velg is van mij, de andere van mijn broertje, ik moet ook nog even zo'n zadel bestellen 8)

Nummer 3 staat ook klaar voor restauratie :P

tenzij ik hem goed kan verkopen

Afbeelding
bikemaster

vandaag maar weer eens een ritje gemaakt op de rabbit, weer kwam ik tot de conclusie dat ik toch veel liever op de luxus rijd
Dus ik denk er nu toch sterk over om de rabbit te verkopen en er een luxus in concoursstaat bij te kopen.

De Rabbit vindt ik prachtig maar ik pak altijd de luxus omdat ik op de Rabbit last van mijn rug krijg en er dood moe op wordt, helaas
fehntjer
Spartametoloog

Bericht door fehntjer »

Moin,
laat maar je Rabit in de schuur af en toe moet het oog ook wat hebben,
De naafdynamo met rem wat voor een Fabrikat ist dat?
van Basil krijg je nog een passend Mandje ik geloof Typ Brasil met de kleur silver orginaal was wit.
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
bikemaster

Moin Fehntjer

Deze naafdynamo zit er in van Shimano

http://spartametforum.nl/project-ra ... 74-90.html

Ik heb er intussen eens een nachtje over geslapen en ben tot de conclusie gekomen dat ik de Rabbit toch maar hou.
Er zit gewoon ontzettend veel geld en nog veel meer werk in, als ik hem wel weg zou doen ben ik toch bang dat ik er spijt van zal krijgen.

Ik zal eens voor een mandje gaan kijken bedankt voor de tip :D
bikemaster

Gisteren heb ik toch mijn Rabbit verkocht, wel met een dubbel gevoel, er zat zoveel tijd, geld en werk in.
Ik reed er bijna nooit op, en als ik er 5 km op reed kreeg ik rug klachten
maar hij is goed terecht gekomen, en ik heb de brons kleurige er nog staan.

Die zal ik tzt ook eens netjes maken en de schuur is nu weer wat leger, kan ik eindelijk met de motorfiets aan de slag 8)
bikemaster

ik heb gekregen wat ik wou hebben anders was hij niet weg gegaan dus de kosten van 350 euro heb ik er uit.
En ik heb nu 2 rabbits gered en in super nette staat gebracht, die van mijn broertje, en die van mij, ze hebben een nieuw leven zonder roest.

Ik heb bijna alles geprobeerd, maar het ligt aan de houding op de rabbit, en aan mijn ziekte de spieren zijn snel overbelast.

Nu ga ik de brons kleur klaar maken, heb ik weer wat te doen :lol: nog een rabbit redden nu staat hij al een jaar te verstoffen en hij is ook al een jaar voor jan l*l verzekerd :?
bikemaster

bikemaster schreef:Gisteren heb ik toch mijn Rabbit verkocht, wel met een dubbel gevoel, er zat zoveel tijd, geld en werk in.
Ik reed er bijna nooit op, en als ik er 5 km op reed kreeg ik rug klachten
maar hij is goed terecht gekomen, en ik heb de brons kleurige er nog staan.

Die zal ik tzt ook eens netjes maken en de schuur is nu weer wat leger, kan ik eindelijk met de motorfiets aan de slag 8)
Toch spijt dat ik de rabbit verkocht heb, er werd dan wel niet veel op gereden maar onbewust keek ik er wel veel naar.
Steeds denk ik bah waarom heb ik hem nou weg gedaan, 1 troost hij is wel bij iemand terecht gekomen die er dolgelukkig mee is.

Maar goed om een lang verhaal kort te houden, en naar een paar nachten (slecht) slapen heb ik besloten we gaan het gemis opvullen
Ik wou de bronskleurige niet laten stralen, maar bij nader inzien toch maar besloten deze ook een heel nieuw leven te geven.

Afbeelding

komende week breng ik hem weg om te laten stralen en poedercoaten toch ook maar weer in de kleur zwart met rode spatborden.

Dan heb ik er toch 3 een nieuw leven gegeven en in deze kleuren en staat herken ik ze meteen :lol:

inmiddels heb ik de motor gereviseerd, die staat al klaar, maandag haal ik de rabbit zelf verder uit elkaar.
Ook zal ik vragen als ze foto's willen maken van het straal en coat proces de afspraak is gemaakt dus het is een kwestie van tijd dat de rabbit als nieuw wordt geboren
Snorfietsmafia

Bericht door Snorfietsmafia »

@Bikemaster, dat is een goed idee ;) En succes ermee zal wel lukken om deze ook weer perfect te maken.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Plaats reactie