Neen, dat was het niet. Wel weer een schone carburateur nu, dat wel.

Maar zag wel weer dat de luchtfilterkant nat werd. Heb even het membraan weer los gehaald. Toch even gecheckt nog. Er zit echt 0,00mm tussen membraanplaat en lip. Toen ik hem van de motor afhaalde was de lip ook zeiknat. Sluit ook top af. Blazen gaat ook. De carburateur ook getest op de Arie manier. Alles sluit perfect af en laat perfect door. Voor de zekerheid ook nog de carburateur vastgezet zondertussen plaat met lange schroef tegen het scheef trekken. Ook de twee schroeven van een beetje vloeibare pakking voorzien. Je weet maar nooit. Lopen doet ie nog steeds alleen als ik het gas open draai en dan aantrek. De gaatjes in de carburateur zijn toch echt schoon en open. Ik merkte wel dat de met geen peut krijgt bij aantrekken zonder gasgeven. Het moet hem dan toch echt in de carburateur zitten. De flens heb ik gericht. Is nu zo recht als mogelijk.
��n ding had ik nog niet gecheckt: decompressie-ventiel. Maar daar dacht ik ook niet echt aan, want dan loopt de met toch sowieso niet? De decompressie maakt de cilinder immers compressievrij. De slangen zijn nieuw.
Gecheckt:
- Ontsteking.
- Carburateur.
- Membraanplaat.
- Uitlaat (Kan er doorheen blazen zonder al teveel druk.)
- Brandstof toevoer.
- Motorblok. (Keerringen zijn nieuw, zuigerveer nieuw, motor verbruikt geen olie.)
Niet gecheckt:
- Decompressie ventiel.
- Afstelling van de bowdenkabels.
Ik ga dat nog even checken, maar ik denk niet dat het probleem hem daarin gaat zitten. Ik ben bijna instaat om de carburateur + membraanplaat van mijn eigen, goedlopende metje even over te zetten om te kijken wat er gebeurd.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |