Re: Revisie 399 motor
Geplaatst: 17-02-2022 19:23
Ik ga er eerdaags echt een paar maken.
Dan kun je kijken of dit misschien de oplossing is.
Dan kun je kijken of dit misschien de oplossing is.
Het enige echte originele gezelligste forum voor alle Spartamet-Saxonette-Hudson-Rotary liefhebbers en hobbyspecialisten zonder commercieel oogmerk, wordt gratis lid!
https://spartametforum.nl/
Het is echt heel aardig dat je had aangeboden om een carbon lipje te maken. Zulke vriendelijkheid ben ik de laatste tijd niet meer gewend. Ik wil eigenlijk dan wel wat teruggeven. Je had mij immers ook al een stuurheveltje gegeven.Spartapappa schreef: ↑17-02-2022 19:23 Ik ga er eerdaags echt een paar maken.
Dan kun je kijken of dit misschien de oplossing is.
Ik weet zelf ook niet van ophouden hoor, dat is zowel mijn zwakte als mijn sterkte. Ik denk dat veel mensen die toevallig tegen een metje aan lopen en denken 'H� wat leuk, is even lopend proberen te maken'', er na een aantal dagen al de brui aan zullen geven omdat het niet 1, 2, 3, lukt. Binnenkort moet mijn eigen metje ook weer onder het mes, dus ik kan me maar beter rustig houden.Spartapappa schreef: ↑17-02-2022 19:52 Mijn missie is jouw metje goed te laten lopen. (Met hulp van de forum troepen)
Het geduld wat nu opbrengt om de zaak goed te krijgen is al een hele stap.
Een metje goed laten rijden is op zich een hele kunst en vergt veel geduld.
Soms verlies ik ook mijn geduld wel eens hoorlaatst vloog er nog een carburateur door de schuur
![]()
Dat is dan echt wel een storingsbron minder. Het enige nadeel is dat het slijt, maar dat weegt niet op tegen de voordelen.Spartapappa schreef: ↑17-02-2022 20:49 Onlangs nog een Dame die haar metje vakkundig had laten reviseren.
Het torretje bleef maar grieperig lopen.
Toen er een Carbon membraam tong werd gemonteerd waren alle griep klachten als sneeuw voor de zon weg.
Geen een van mijn blokjes rijd nog met de standaard membraam tong. (Zou ook niet meer willen)
Het begon eigenlijk als een experiment voor mij.
Overigens ben ik lang niet de eerste die zo rond rijd.
Spartarie rijd al veel langer met Carbon rond.
Kijk, weten we dat ook weer! Dankjewel Vrotkees.Vrotkees schreef: ↑18-02-2022 04:02 De drab op de spaken komt vaak van de uitlaat.
Vergeet niet dat als de motor nog koud is er een hoop condensatie in de pot is.
deze natte drab (kool/onverbrand mengsel/water) word dan door de uitlaatgassen naar buiten geblazen.
als de motor warm is verbrand/verdampt alles.
Lekken aan de bougie/decoklep zie je aan troep en kool aan de voet.
De decoklep kan ook iets zweven omdat de conische zitting niet goed schoon gemaakt is.
mengsel word dan door het vacuum via de decoslang in het inlaatmembraan getrokken.
Als de motor olie zou verbruiken zou je het meteen zien aan het peil.
er zit niet veel olie in dus dat zakt snel.
Ik weet dan nu al precies wat er gebeurd is. Toen ik hem die keer aantrok en dat het koordje daarna poef een stukje mee ging. Dan is de keerring scheef in het carter. De onderkant is er dan 'uit gegleden'Spartapappa schreef: ↑18-02-2022 05:32 Wel grappig dat ik over de cdi wissel begon.
Na deze wissel liep hij als een raket (wel eens waar een geboorde) maar toch.
Ik ben het met vrot eens, als je olie pijl niet zakt is het troep uit je uitlaat.
Dit heb ik ook altijd als ik een uitlaat schoon heb gemaakt in de caustic soda.
Als je dan de eerste keer gaat rijden zit ook je hele wiel vol met troep uit de uitlaat.
En even over de keering koppelingszeide, deze moet je aan beide zeide in smeren met vloeibare Curil pakking. (Of ander merk)