Het enige echte originele gezelligste forum voor alle Spartamet-Saxonette-Hudson-Rotary liefhebbers en hobbyspecialisten zonder commercieel oogmerk, wordt gratis lid!
Plaats hier fotos van versleten onderdelen, onderdelen die na jarenlange trouwe dienst een ereplekje verdienen of gewoon opmerkelijke versleten onderdelen
ik rem altijd beide. anders gaat over het algemeen 1 van de wielen blokkeren. en dat wil ik voorkomen. ik ben zo iemand die altijd op het laatste moment hard remt xD
ik rij plankgas een bocht in vlieg ik bijna eruit rem ik pas.
ze moesten eens een onderzoek doen wat meer rem kost, hard maar kort remmen of zacht maar lang remmen.
bestaat er nog wat anders als plankgas dan (A). ja das de vraag indd. ik denk dat lang en zacht meer kost. maar ligt er ook aan in welke mate je dat doet. zodra je motor nog trekt als je remt zullen ze sneller slijten. als de motor niet meer trekt twijfel ik daar aan. wat ik je wel kan vertellen is dat je remkabels het hard en kort remmen niet altijd op prijs stellen . en je uitlaatje het na een tijdje ook niet.
Jasper schrijft: k rij plankgas een bocht in vlieg ik bijna eruit rem ik pas.
O jee...
Lees eens iets over het ontbinden van krachten, met name de centrifugale
krachten nemen ten opzichte van de snelheid in het kwadraat toe,
net als je remweg.
In duidelijke taal:
Twee keer zoveel snelheid, vier keer zo lange remweg.
Doe je goed, vlak voor of zelfs in een bocht sterk remmen
Ko de Dorpsgek schreef:Jasper schrijft: k rij plankgas een bocht in vlieg ik bijna eruit rem ik pas.
O jee...
Lees eens iets over het ontbinden van krachten, met name de centrifugale
krachten nemen ten opzichte van de snelheid in het kwadraat toe,
net als je remweg.
In duidelijke taal:
Twee keer zoveel snelheid, vier keer zo lange remweg.
Doe je goed, vlak voor of zelfs in een bocht sterk remmen...
Ko, ik denk dat de pubers hier meer leren van aanschouwelijk onderwijs.
Laat ze het maar proef-ondervindelijk vaststellen. :twisted: