Toen heb ik me al voorgenomen om het blok te splitsen maar 500 km verder had ik er nog niks aan gedaan.
Wel kreeg ik steeds meer bij geluidjes, vandaag naar Appelscha gereden en me ge�rgerd aan het gerammel (en een bui regen op mijn kop ja ja) dus met een slecht humeur besloten vanavond het blok te wisselen.
Ik had intussen een 599 klaar liggen om in de luxus te zetten, maar ik kon mijn nieuwsgierigheid niet bedwingen en heb de 499 meteen gesplitst.
En geen dag te vroeg, er zat bijna geen olie meer in

Gelukkig zijn de lagers nog in prima staat, de koppeling is nieuw te noemen en hij heeft zo te zien nooit een warmloper gehad.
Wel is hij te rijkelijk gesmeerd bij de vorige eigenaar, het was allemaal kool, de zuigerveer heeft gelekt en de zuiger was zwart.
Ook het as maar los gehaald, daar heeft vocht in gezeten dus alle vet eruit schoongemaakt en weer lichtelijk in het vet gezet, naaf pallen waren ook als nieuw.
Morgen nieuwe keerringen erin nieuwe zuigerveer en we kunnen weer rijden, anders had ik de 599 erin gehangen maar die moet ik maar eens in de rabbit zetten kijken wat die doet na de nodige aanpassingen
