Dus even wat algemene informatie.
Dit ondergeschoven kindje kan je behoorlijk tot wanhoop drijven wegens vage motor problemen die je probeert op te sporen. /soo

Door vooral korte afstanden en teveel of verkeerde 2takt olie slippen de sleufgaten dicht en kan de uitlaat zijn gassen niet goed meer kwijt.
Lang niet gebruikt en/of vooral korte afstanden laat condens in de uitlaat achter met als gevolg interne roest en een irritant rammelend geluid in de uitlaat of nog erger roest gaten.
Uitlaatpakkingen vliegen eruit, bouten trillen los, ophangbeugels scheuren./haartrekken
Dus dan gaan we de uitlaat maar eens goed controleren.
Doorstroming controleren
Leg een stukje WC papier over de uitlaat ingang ( Longbescherming :!: ) en adem normaal door je mond door de uitlaat heen. Er moet weinig weerstand zijn bij het ademhalen.

Lekkage test
Houd het buisje van de DECO klep en het uitlaat pijpje dicht en blaas zo hard als je kan door de ingang. Er mag nergens lucht uitkomen.
Montageplaat ophanging controleren
Is de montageplaat recht? is er niks losgescheurd aan de ophanging?


Bij Deze uitlaat heb ik de montageplaat gericht gelast en verstevigd door er een extra las voor op te leggen.

irritant rammelen stoppen
vaak kun je door een bout door en door te boren het rammelen stoppen.

en soms moet je er vlak achter nog een bout zetten en helemaal achter.

