Hoogte messing buisje Bing carb... ;-)
Hoogte messing buisje Bing carb... ;-)
Goedemorgen,
Ik vroeg me af, de 7mm waarover wordt gesproken wanneer we het over het uitsteken van het messing buisje hebben bij de Bing carburateur, geldt dit in combinatie met alle kunststof bovenplaten?
Ik heb verschillende Bing carbs maar de buisjes steken niet even ver uit...
Het lijkt te komen omdat er verschillende bovenplaten zijn. De Sachs bovenplaat heeft een holle ruimte waarin dit buisje valt terwijl ik ook een Bing bovenplaat heb waar deze holle ruimte er niet is en zelfs een uitsteekselje naar beneden heeft.
Wat is jullie ervaring?
Hartelijke groeten,
Arne.
Ik vroeg me af, de 7mm waarover wordt gesproken wanneer we het over het uitsteken van het messing buisje hebben bij de Bing carburateur, geldt dit in combinatie met alle kunststof bovenplaten?
Ik heb verschillende Bing carbs maar de buisjes steken niet even ver uit...
Het lijkt te komen omdat er verschillende bovenplaten zijn. De Sachs bovenplaat heeft een holle ruimte waarin dit buisje valt terwijl ik ook een Bing bovenplaat heb waar deze holle ruimte er niet is en zelfs een uitsteekselje naar beneden heeft.
Wat is jullie ervaring?
Hartelijke groeten,
Arne.
klopt er zijn diverse bovenplaten.
het buisje hoort bij de laatste versie ( de meest voorkomende ) bovenplaat
7 mm uit te steken.
de allereerste bovenplaat heeft geen messing buisje en heeft een plastic buisje en ontluchting in de bovenplaat.
Deze aller eerste bovenplaten zou ik niet meer monteren omdat deze 30 jaar oud zijn en heel bros zijn
het buisje hoort bij de laatste versie ( de meest voorkomende ) bovenplaat
7 mm uit te steken.
de allereerste bovenplaat heeft geen messing buisje en heeft een plastic buisje en ontluchting in de bovenplaat.
Deze aller eerste bovenplaten zou ik niet meer monteren omdat deze 30 jaar oud zijn en heel bros zijn
Okidokie Vrotkees, bedankt...
Dus alle buisjes op 7 mm zetten en de bovenplaten gebruiken met een verdiepinkje?
Ik heb hier een carb liggen daar steekt het buisje zo'n 13mm uit. Gaat door de tussenplaat en het membraan en steekt dan net ietsje aan de bovenkant uit en valt zo in het verdiepinkje in de bovenplaat.
Dit leek me logisch...
Zal ook de carbs even checken die reeds gemonteerd zijn, ben benieuwd.
Dus alle buisjes op 7 mm zetten en de bovenplaten gebruiken met een verdiepinkje?
Ik heb hier een carb liggen daar steekt het buisje zo'n 13mm uit. Gaat door de tussenplaat en het membraan en steekt dan net ietsje aan de bovenkant uit en valt zo in het verdiepinkje in de bovenplaat.
Dit leek me logisch...

Zal ook de carbs even checken die reeds gemonteerd zijn, ben benieuwd.
- Prutser-2009
- Erelid
ik heb ook een carb met messing pijpje en bovenplaat met ontluchting, of dit origineel zo was of dat iemand ooit eens van 2 carburateurs een heeft gemaakt is onduidelijk.
Niemand prutst zoals de prutser prutst
http://spartametforum.nl/faq-veel-g ... -t736.html

403F IB-0050 clublid
http://spartametforum.nl/faq-veel-g ... -t736.html

403F IB-0050 clublid
Hoi Prutser... ;-)
Ja, ik heb hier meerdere Bing carbs liggen waar het buisje zo'n 12 mm uitsteekt. Ik vind het allemaal wat vreemd want het ziet er origineel uit.
Deze buisjes zitten ook dermate vast dat ze in mijn ogen niet even naar boven verschuiven.
Ik heb zo'n buisje eruit gehaald en duidelijk is dat je sowieso het buisje niet kunt omdraaien. Er zit over een bepaalde lengte een verjonging die ervoor zorgt dat het buisje op de juiste hoogte staat. De diameter achter de verjonging is dermate dat het buisje ook niet dieper geplaatst kan worden.
Nee, ook niet met warm maken van de carb en bevriezen van het messing buisje, ik heb het allemaal geprobeerd.
Prutser, ik vraag me alleen af waar de ontluchting zit waar jij van spreekt en of je alle Bing en Sachs bovenplaten door elkaar heen kunt gebruiken of dat er bepaalde zaken zijn waarop gelet moet worden...
Ja, ik heb hier meerdere Bing carbs liggen waar het buisje zo'n 12 mm uitsteekt. Ik vind het allemaal wat vreemd want het ziet er origineel uit.
Deze buisjes zitten ook dermate vast dat ze in mijn ogen niet even naar boven verschuiven.
Ik heb zo'n buisje eruit gehaald en duidelijk is dat je sowieso het buisje niet kunt omdraaien. Er zit over een bepaalde lengte een verjonging die ervoor zorgt dat het buisje op de juiste hoogte staat. De diameter achter de verjonging is dermate dat het buisje ook niet dieper geplaatst kan worden.
Nee, ook niet met warm maken van de carb en bevriezen van het messing buisje, ik heb het allemaal geprobeerd.
Prutser, ik vraag me alleen af waar de ontluchting zit waar jij van spreekt en of je alle Bing en Sachs bovenplaten door elkaar heen kunt gebruiken of dat er bepaalde zaken zijn waarop gelet moet worden...
de buisjes verschuiven door het verschil in uitzetting van de materialen.
zamak ( carburateurhuis ) heeft een andere uitzetting als messing.
het buisje werkt zich door de tijd naar boven uit.
De bovenplaat met gaatje voor het messing buisje kun je altijd monteren.
de eerste generatie bovenplaat met tuitje zijn zo oud ( 1986 ) die gaan zo stuk
zamak ( carburateurhuis ) heeft een andere uitzetting als messing.
het buisje werkt zich door de tijd naar boven uit.
De bovenplaat met gaatje voor het messing buisje kun je altijd monteren.
de eerste generatie bovenplaat met tuitje zijn zo oud ( 1986 ) die gaan zo stuk