Op deze manier kan je zien of je het venturi-c.q. stijgbuisje goed teruggeplaatst hebt als het eruit geweest is, �f je kan van te voren controleren of "de kleine gaatjes" in de carburateur verstopt zijn.
Nu zegt een foto vaak meer als duizend woorden.....en de mooiste foto's maakt "HIMO" van ons zusterforum uit Duitsland.
Ik heb hem voor gebruik op dit forum foto's gevraagd....en gekregen, waarvoor dank!
Hier een "opengewerkte" Bing carburateur


Hier kan je prachtig zien hoe die "kleine gaatjes" onder gas- en chokeschuif lopen, en ook dat ze moeten corresponderen met de kleine gaatjes in het messing buisje.
Hoe kan je nu controleren of dat het geval is?
Schroef de sproeier eruit en schijn met een lamp in die opening.

Dat gaat ook met een klein zaklampje.
Zit het buisje goed dan zie je in de "kleine gaatjes" onder gas- en chokeschuif een lichtpunt.

Dit alles is van belang voor het goed starten en stationair lopen van de motor!