Schaarste
- Spartapappa
- Spartametoloog
Schaarste
Het is mij de laatste tijd opgevallen dat de overvloed aan Spartametjes en onderdelen minder aan het worden is.
Waar voorheen je nog dood gegooid werd met onderdelen en bijna/gratis metjes, lijken de prijzen steeds hoger te worden en het aanbod steeds minder.
Zoals met alles,….lijkt de stroom nu een pis straaltje te worden.
Er zal wel een tijd komen dat onderdelen echt schaars zullen zijn.
Het lijkt erop dat het begin er nu is…….
Waar voorheen je nog dood gegooid werd met onderdelen en bijna/gratis metjes, lijken de prijzen steeds hoger te worden en het aanbod steeds minder.
Zoals met alles,….lijkt de stroom nu een pis straaltje te worden.
Er zal wel een tijd komen dat onderdelen echt schaars zullen zijn.
Het lijkt erop dat het begin er nu is…….
- SpartaFrank
- Site Admin
Re: Schaarste
Viel mij inderdaad ook al op! Voordeel is dat jij inmiddels een museum aan onderdelen hebt 

- Spartapappa
- Spartametoloog
Dat is waar.
Mijn motto is dat een keer de stroom ophoud, en je beter kunt kopen/gratis ophalen als er overvloed is.
Ooit kocht ik brommers die nu een klein fortuin kosten voor spartamet prijzen.
Een puch mv50 voor 25 gulden.
Of die zundapp 517 buffeltank voor 100 gulden
En dan die puch maxi met sterwielen voor 75 gulden.
En allen goed lopend !
En ook nog in guldens !
Mijn motto is dat een keer de stroom ophoud, en je beter kunt kopen/gratis ophalen als er overvloed is.
Ooit kocht ik brommers die nu een klein fortuin kosten voor spartamet prijzen.
Een puch mv50 voor 25 gulden.
Of die zundapp 517 buffeltank voor 100 gulden
En dan die puch maxi met sterwielen voor 75 gulden.
En allen goed lopend !
En ook nog in guldens !
Je moet ook niet vergeten dat er heel veel spartamet spullen de grens over zijn gegaan.
We hebben nog net op tijd de goede spullen kunnen verzamelen voor onze hobby.
Wat wel is dat de komende jaren de specifieke onderdelen voor een verbrandingsmotor meer en meer gaan verdwijnen.
Bougies en ontstekingsonderdelen zijn ja niet meer nodig voor elektrische 2,3 en 4 wielers.
Elektrische scooters zijn flink aan een opmars bezig en met fase 1 (grote binnesteden minimaal Euro5 Diesel) van het aankomende totale verbrandingsmotor verbod op 01-01-2030 in steden gaan we nog rare tijden tegemoet.
Spartametjes en alle andere voertuigen met een verbrandingsmotor t/m bwj 1988 kunnen gelukkig nog met een oldtimerkenteken rondrijden.
En ja de liefhebber van een klassiek voertuig doet veel beter aan onderhoud en verbeteringen als een normale gebruiker.
Als het om duurzaamheid gaat zijn we zeker vele malen beter bezig dat de huidige wegwerp elektrische fietsen/scooters die je niet meer kunt repareren!
We hebben nog net op tijd de goede spullen kunnen verzamelen voor onze hobby.
Wat wel is dat de komende jaren de specifieke onderdelen voor een verbrandingsmotor meer en meer gaan verdwijnen.
Bougies en ontstekingsonderdelen zijn ja niet meer nodig voor elektrische 2,3 en 4 wielers.
Elektrische scooters zijn flink aan een opmars bezig en met fase 1 (grote binnesteden minimaal Euro5 Diesel) van het aankomende totale verbrandingsmotor verbod op 01-01-2030 in steden gaan we nog rare tijden tegemoet.
Spartametjes en alle andere voertuigen met een verbrandingsmotor t/m bwj 1988 kunnen gelukkig nog met een oldtimerkenteken rondrijden.
En ja de liefhebber van een klassiek voertuig doet veel beter aan onderhoud en verbeteringen als een normale gebruiker.
Als het om duurzaamheid gaat zijn we zeker vele malen beter bezig dat de huidige wegwerp elektrische fietsen/scooters die je niet meer kunt repareren!