De Do-It-Yourself Probleemoplosser!

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

wouternet

Bericht door wouternet »

heb nu links toegevoegd van een aantal dingen...
Spartamet-loos! :(
wouternet

Bericht door wouternet »

Ko de Dorpsgek schreef: tot scheepsmotoren van 800.000 (achthonderdduizend) pk.
Die passen niet meer in je hand...
die van 800.000 PK. ik denk dat je gewoon zelf in zo'n zuiger past.
Spartamet-loos! :(
Gast

Bericht door Gast »

Die cylinders zijn groot genoeg om er een kleine studentenkamer van te maken...
Snorfietsmafia

Bericht door Snorfietsmafia »

Freerider jij bent een beetje snel op je teentjes getrapt als ik je berichtjes lees. Kap ermee je hebt alleen jezelf ermee....
En tegen ko moet je al helemaal niet ingaan, je moet hem respecteren hij is 60+ en zegt het zelf al in zn bericht oud en grijs geworden tussen zo veel verschillende motoren die je in je leven nog niet gezien heb.

Betreft het vonkje ik test hem ook wel is zo maar dan wel op een donkere plek en wetend dat het vonkje zo klein is dat ik er echt goed op moet letten. Het is meer om duidelijk te maken dat het beter is om een boutje in de bougiedop te stoppen omdat het dan tenminste duidelijk is!
Dit is vooral voor nieuwe leden handig omdat de meeste (ouwe) lui gewend zijn aan brommers waar al een grote vonk van de vonkbout afkomt.
12+ jaar snorfietsmafia.

Voltijd Snorfietsgangster.

Snorfiets superheld, fuck een cape.

Houtkachel vriend.
Admin2Vrotkees
Site Admin

Bericht door Admin2Vrotkees »

Bij de spartamet is het inderdaad geen knetterharde blauwe vonk zoals bij een puch ofzo, dus even de schuur in, licht uit en daar kijken.
als je een boutje gebruikt zou de vonk wat beter te zien moeten zijn

mark
Dom geboren suf gewiegd en nooit iets bijgeleerd

https://spartametforum.nl
leo

Bericht door leo »

Zelf sleutel ik altijd in de schuur met volop licht.
En 99 van de 100 keer zie ik de vonk gewoon.(Ondanks dat ik redelijk kippig begin te worden :lol: )

Maar als iemand het met een boutje beter ziet, dan doet hij dat gewoon lekker.

Wel trek ik meestal de startkap eraf en drijf het vliegwiel aan met een schroeftol met doppie 13.
Dan kun je het toerental vari�ren en gelijk een indicatie krijgen van de staat van de ontstekings-spoel.
Als je hem erg snel moet laten draaien voor je een petieterig vonkje weet te genereren, dan loopt de spoel meestal aardig op zijn eind.
Eenzaamheid is erger dan ergernis.
Gast

Bericht door Gast »

@ wouterzonder,
als ik de link benzinefilter aanklik krijg ik een scherm dat ik ben uitgelogt dit is raar je kunt beter deze http://www.optitune.nl/benzinefilter-ku ... 44756.html erbij zeten, dan ben je er gelijk :D
freerider

Bericht door freerider »

Ja Leo dat bedoelde ik ook, maar volgens anderen doen wij dus iets wat helemaal niet kan :shock:
Admin2Vrotkees
Site Admin

Bericht door Admin2Vrotkees »

als je een boormachine gebruikt om te starten dan krijg je een grotere vonk omdat er meer spanning op wordt gewekt.

Doe je het gewoon met het startkoordje dan zie ik de vonk niet zo snel in het licht, in de donkere schuur wel, zal wel voor een groot gedeelte te maken hebben dat ik kippig ben en dat de spoelen en draad natuurlijk ook al oud worden

Mark
Dom geboren suf gewiegd en nooit iets bijgeleerd

https://spartametforum.nl
leo

Bericht door leo »

freerider schreef:Ja Leo dat bedoelde ik ook, maar volgens anderen doen wij dus iets wat helemaal niet kan :shock:
Ach, ik doe het al jaren en het werkt.
Wat een ander daar van denkt of vind?
Lekker boeien! zou mijn dochter zeggen :lol:
Eenzaamheid is erger dan ergernis.
Plaats reactie