Freewheel zit vast

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Gast

Bericht door Gast »

vlotternaald is het onderdeel dat vervangen moet worden.
(Orginele, of Schooterboer, lengte op maat knippen)
VanLunteren
Berichten: 30
Lid geworden op: 10-10-2010 12:59

Bericht door VanLunteren »

Ik heb hier op het forum gelezen dat bij een bing carb (vergeten te vertellen)
De complete vlotter vervangen moet worden.
Of kan je wel de losse naald vervangen?

Jan Willem
SpartAmateur
Gast

Bericht door Gast »

Ga eens op de biets bij een scooterboer of hij zoiets heeft.
Belangrijk is de dikte, de lengte kan je op maat knippen. (als hij te lang is)
In noodgevallen, en die lijken nog al eens voor te komen, kan een dunnere
ook, maar dan moet je gaan lijmen. Weinig lijm, denk om het gewicht.
VanLunteren
Berichten: 30
Lid geworden op: 10-10-2010 12:59

Bericht door VanLunteren »

Maar zit de oude naald gewoon geklemd dan?
En als je een nieuwe koopt moet je toch ook de punt op maat maken?
Of is een nieuwe al meteen goed?

Jan Willem
SpartAmateur
Gast

Bericht door Gast »

De naald zit klem in de vlotter en is meteen pas,
let op de hoogte! (eerst opmeten dan verwijderen)
en nou niet meer zeuren en lopen met dat ding!
VanLunteren
Berichten: 30
Lid geworden op: 10-10-2010 12:59

Bericht door VanLunteren »

Is er niet een vaste maat die de naald nieuw moet zijn?
De punt van mijn naald lijkt behoorlijk versleten.
Zou het verstandig zijn om de nieuwe naald iets verder te laten uitsteken?
Lopen doet hij al maar als hij uitstaat word het zon rotzooi :P
SpartAmateur
Gast

Bericht door Gast »

Als de zooi nat wordt komt dat doordat je handle op het stuur niet goed in de uitstand staat.
Deze handle bedient ook je benzinekraan. Niet in de uitstand en een niet afsluitende vlotter veroorzaakt overstroming.
Een andere mogelijkheid is dat je brandstofmembraan lek is.
Zie de onderdenlijst en de explodevieuw.
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten