Het enige echte originele gezelligste forum voor alle Spartamet-Saxonette-Hudson-Rotary liefhebbers en hobbyspecialisten zonder commercieel oogmerk, wordt gratis lid!
Ik heb hier op het forum gelezen dat bij een bing carb (vergeten te vertellen)
De complete vlotter vervangen moet worden.
Of kan je wel de losse naald vervangen?
Ga eens op de biets bij een scooterboer of hij zoiets heeft.
Belangrijk is de dikte, de lengte kan je op maat knippen. (als hij te lang is)
In noodgevallen, en die lijken nog al eens voor te komen, kan een dunnere
ook, maar dan moet je gaan lijmen. Weinig lijm, denk om het gewicht.
Is er niet een vaste maat die de naald nieuw moet zijn?
De punt van mijn naald lijkt behoorlijk versleten.
Zou het verstandig zijn om de nieuwe naald iets verder te laten uitsteken?
Lopen doet hij al maar als hij uitstaat word het zon rotzooi
Als de zooi nat wordt komt dat doordat je handle op het stuur niet goed in de uitstand staat.
Deze handle bedient ook je benzinekraan. Niet in de uitstand en een niet afsluitende vlotter veroorzaakt overstroming.
Een andere mogelijkheid is dat je brandstofmembraan lek is.
Zie de onderdenlijst en de explodevieuw.