Brandstofmembraan

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

LAVERDA au POIVRE
Berichten: 36
Lid geworden op: 10-09-2009 18:14

Bericht door LAVERDA au POIVRE »

tussen blok en carb
Je kunt pas scoren als je de bal hebt
Gast

Bericht door Gast »

LAVERDA au POIVRE schreef:tussen blok en carb
Ik denk dat je in de war bent gepeperde laverda...
Das het inlaatmanifold/inlaatmembraan.

Dat stiftje in je benzinemembraan is de bediening van je benzinekraantje en
zit tussen je bovendeksel en je kortsluitdeksel.
LAVERDA au POIVRE
Berichten: 36
Lid geworden op: 10-09-2009 18:14

Bericht door LAVERDA au POIVRE »

Oeps pardon
Je kunt pas scoren als je de bal hebt
Albert

Bericht door Albert »

saxoNetje schreef:
Albert schreef:Bedankt voor de reacties Ko en Saxonetje.

Je kunt er niet doorheen kijken, en aan de andere zijde zit inderdaad dat stiftje. Ik heb gemerkt dat door dit gaatje en langs het stiftje benzine weglekt maar omdat het zo mooi rond is dacht ik dat het er met een bedoeling inzat. Gewoon maar afdichten dan?

Albert
Afdichten? Dat kan wel eens lastig worden!

Misschien is de chokeschuif ietwat te hoog gekomen, en heeft het pennetje de membraan geperforeert?

Als je het gaatje dicht krijgt, is het goed, maar...

Laat het even weten OK?

succes!
Ik heb het gaatje afgedicht met een druppeltje secondelijm wat ik met behulp van een kaasprikker heb aangebracht. Hoop maar dat dit benzineproof is! De blaas/zuigtest aan het benzineslangetje verliep uitstekend. Hij ligt nu als reservecarburateur op de plank.

Albert
saxoNetje
Berichten: 151
Lid geworden op: 09-06-2009 17:15

Bericht door saxoNetje »

Het ZOU kunnen dat de secondenlijm hard wordt en dat het toch weer gaat lekken langs het pennetje...

Maar dan kan je Dieter's oplossing proberen!

Dat lijkt me een best goede manier, want ikzelf heb niet zulke goede ervaring(en) met secondelijm.

Alleen aan mn vingers was t n succes, plaktechnisch gezien dan...
Gebruikersavatar
Admin2Vrotkees
Site Admin
Berichten: 453
Lid geworden op: 03-06-2009 08:00

Bericht door Admin2Vrotkees »

Inderdaad secondenlijm wordt hard, en dat is dus niet te gebruiken om een gat te vullen, wel om een scheurtje te lijmen, maar de randen zullen dan hard worden.

Fehntjer gebruikte Hylomar, die naam is mij niet bekend maar wel sycaflex en fix-all van soudal, dat blijft ook soepel en is ellende om van je vingers af te krijgen, de fix-all is overigens ook nog eens in verschillende kleuren te koop.

Ik heb het bij mij nog nooit geprobeerd te lijmen.

Mark
Dom geboren suf gewiegd en nooit iets bijgeleerd

https://spartametforum.nl
Gebruikersavatar
fehntjer
Spartametoloog
Berichten: 715
Lid geworden op: 10-10-2009 14:58

Bericht door fehntjer »

Moin,
met Hylomar is in Duitsland het meeste gebruikte pakking voor de carter.
een 80ml tube is voor 7euro te kopen.
kan van -50�C tot +250�C gebruikt worden.

http://www.hylomar.co.uk/ ---> Hylomar Universal Blue

ook noog een duitse Webpagina:

http://www.marston-domsel.de/
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
Gebruikersavatar
Admin2Vrotkees
Site Admin
Berichten: 453
Lid geworden op: 03-06-2009 08:00

Bericht door Admin2Vrotkees »

http://www.hylomar.co.uk/index.php?opti ... &Itemid=70

Het ziet er uit als iets soortgelijks van GE die ik vroeger bij mijn Harley ook gebruikte om carterhelften te dichten.

Mark
Dom geboren suf gewiegd en nooit iets bijgeleerd

https://spartametforum.nl
saxoNetje
Berichten: 151
Lid geworden op: 09-06-2009 17:15

Bericht door saxoNetje »

fehntjer schreef:Moin,
met Hylomar is in Duitsland het meeste gebruikte pakking voor de carter.
een 80ml tube is voor 7euro te kopen.
kan van -50�C tot +250�C gebruikt worden.

http://www.hylomar.co.uk/ ---> Hylomar Universal Blue

ook noog een duitse Webpagina:

http://www.marston-domsel.de/
Dat is een hele goede kwaliteit pakking materiaal!
Daar krijg je zelfs Britse motoren mee dicht 8)

Dat van GE is/was bijna hetzelfde spul, ook erg goed.
Daar heb ik de laatste jaren geen ervaring meer mee, de Hylomar pak ik hier zo uit het rek bij mn gereedschapsman.
erik

Bericht door erik »

Ko de Dorpsgek schreef:Nee hoor Erik, op ALLE metjes.
Weet je meteen waarom jouw metje niet goed loopt...
laat maar ik heb het al gevonden het zit boven in de carb :oops: :oops:
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 4 gasten