Slecht starten.

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Ruud

Bericht door Ruud »

Hoi
als eerste weer bedankt voor de reacties.

De deko uitschakelen etc. is mij wel bekent
Heb overigens wel ��n keer een kapotte Deko gehad

Heb steeds meer het idee en het gaat er steeds meer op lijken dat het membraan het probleem is.
Het zou te maken kunnen hebben met de lage temperaturen zie onder.
Ko de Dorpsgek schreef:Dat je met een andere goed werkende carburateur ook geen resultaat
behaald verbaasd me niet.
Metjes zijn ZEER eigenwijze dingen. Praat je wel ens vriendelijk tegen dat ding? 8)
Had 12 uur stil gestaan heb nu net eens heeeeeeel vriendelijk met hem gepraat en wat denk je 1x elektrisch starten en doen. <>
MVG Ruud
freerider

Bericht door freerider »

Je kunt er ook een passende bout indraaien ipv de deco en het slangetje naar het inlaatmembraan afdichten.
Ruud

Bericht door Ruud »

Hoi,

weer bedankt voor de suggesties maar even een kleine update.

Gisteren een 5 km gereden heeft toen van 14.00 uur tot aan 21.00 uur buiten stil gestaan heb me uuhh... wezenloos moeten trekken.
Thuis gekomen weggezet (nu minder koud in de schuur) en 21.00 uur tot 14.00 uur stil gestaan) nu net weer 2x trekken en lopen.
Heb gevraagd aan de mensen wat wat voor smering ze toegepast hadden uuhh... 1 op 50 :idea:
Zou misschien dan ook zelfs wel eens 1 op 40 kunnen zijn :idea:
Hij staat nu in de schuur zal vanavond weer eens kijken of die wel in 1- of 2 keer start.

Het event. niet goed sluiten van het Lipje/Membraam, de mengsmering in samenhang met de huidige temperaturen zou de oorzaak weleens kunnen zijn.
In de loop van de week gaan de temperaturen omhoog en jullie horen wel hoe het afloopt wil nu even niets meer doen/veranderen en kijken wat de uitkomst is met alleen de hogere temperatuur.
MVG Ruud
Gast

Bericht door Gast »

smeren 1 op 100... (fabrieksvoorschrift)
freerider

Bericht door freerider »

Als ie met die bout erin goed loopt, weet je dat de deco stuk is... :idea:
freerider

Bericht door freerider »

Slangen op blokkade controleren, of de deco er uit schroeven en zuigen of blazen op de tuitjes en kijken of het klepje sluit, kortom: meerdere wegen die naar Rome leiden... :wink:
Ruud

Bericht door Ruud »

Update:

mooi weer vandaag dus toch maar wat geprobeerd en waarschijnlijk de dader gevonden.

Links het membraam wat niet goed afsluit.
Afbeelding

Heb de beide membranen getest d.m.v. het zuigen en blazen op het slangetje en het gat (zie de pijl) af gedicht met mijn duim je mertk gelijk of die wel- of afsluit.
Dit bij de rechtse gedaan en die sluit wel goed af de linkse laat met het aanzuigen lucht door.
Afbeelding

Heb nu ettelijke keren elektrisch gestart en steeds na de eerste of tweede keer starten lopen.

Met de hand start die steeds in een keer op dat die soms 2x elektrisch opstarten pas loopt zal waarschijnlijk te maken hebben dat de batterijen opgeladen moeten worden.

Overigens ook een haakje op de gebroken gasschuif op Ko zijn manier gemaakt
http://spartametforum.nl/gebroken-g ... ght=haakje

Dit voor 10 Eurocent (bij de Hubo) en werkt perfect, zoek event. op schroefduim
MVG Ruud
Ruud

Bericht door Ruud »

Daar is die weer wordt zo langzamerhand gek van dit metje snap er nu helemaal niets meer van.

Wat kan dat wezen.
Onderweg moest ik steeds meer de choke terug gaan zetten en als ik gas gaf wilde die er mee uitscheiden.
Na een nog een paar km ook met de choke helemaal dicht liep die niet meer.

Ander dag gestart in 1x trekken en lopen maar na een paar km weer hetzelfde

Weer een dag later uit de schuur gehaald 1x trekken lopen maar zo gauw ik choke dicht zet scheid die er mee uit.
Nu zelfs als ik gas geef scheid die er gelijk mee uit.

Dacht een carburateur/benzine probleem echter dat is het allemaal niet.
Dezelfde carbuateur op mijn doordeweekse ;-) metje gezet niets aan de hand nog een andere geprobeerd een schone (nieuwe) zelfde effecten.
Ontsteking vonkt goed meerdere CDI's geprobeerd ook geen effect

Heb inmiddels blaren in mijn handen van het aantrekken. :twisted:

Zou het dan toch iets met die Deko te maken kunnen hebben heb het slangetje bij de uitlaat al dicht gemaakt ook geen resultaat.

Wie heeft er nog iedeen waar ik nog meer kan zoeken.
MVG Ruud
cookie

Bericht door cookie »

Ik heb nu twee elektrish startende metjes, een een echte MET en de andere een saxonette luxus.
Met de Met toen ik hem pas kocht wou die voor geen meter starten op de akku en de elektrishe starter. Ik in mijn baard gekrapt en gedacht hmm ding heeft still gestaan voor wie weet hoe lang, cookie eerst akku opladen.
Zo gezegt zo gedaan akku is volgeladen na ongeveer 10 uur laden. Heb hem toen weer gestart en geloof het of niet starten lopen.
Ahaha lachte de graaf toen het zelfde zich voordeed met de LUXUS ook die had eeuwen stil gestaan en akku zo goed als leeg, dus daar de zelfde remedy op losgelaten, en ja hoor ook de luxus start nu als een tierelier.

So in mijn idee maakt niet uit hoe goed je akku is eerst opladen voor minimaal 8 uur en dan nog een keer proberen, lukt het dan nog niet dan weet ik geen antwoord behalve het proberen van al de suggesties in dit draadje.
Rob
Gast

Bericht door Gast »

Accu opladen met een autolader, NIET LANGER DAN EEN UUR
Plaats reactie