Cdi problemen ?

Onderhoud en reparatie van de spartamet (en aanverwante modellen)

Plaats reactie
2xEE

Cdi problemen ?

Bericht door 2xEE »

Na een tijdje had ik gisteren mijn metje nog eens wat frisse lucht laten happen. Starte van de eerste keer (gelukkig maar), bijna 10km gereden zonder problemen, bijna thuis en hij valt plots uit, niet meer aan de gang te krijgen

Er zat benzine in, deze liep door dus daar was alles goed

Bougie losgehaald was niet meer goed, nieuwe gezet, maar liep nog niet, toen maar eens gekeken of ik een vonk had en daar lag het probleem.

er zat een opgevoerde cdi in, deze vervangen door een standaard blauwe en toen ging het metje weer lopen, deze morgen weer van de eerste keer aan de gang maar na 200m weer uitgevallen en hetzelfde aan de hand, ik had gezn tijd meer om verder te zoeken, moest gaan werken

Iemand nog een tip zodat ik weet in welke richting ik moet zoeken ?
Zouden de cdi's nog bruikbaar zijn ?

Alvast bedankt
blauwlap
Erelid

Bericht door blauwlap »

Controleer de bedrading van CDI naar ontsteking eens, kan een draadbreuk in zitten.
Vrotkees
site mod

Bericht door Vrotkees »

Op de een of andere manier zijn onbegrensde CDI's gevoeliger als originele.
Deze CDI's hebben modernere elektronische componenten en dus ook andere toleranties. Het kan goed zijn dat een CDI op de ene met wazige problemen geeft en op een andere met perfect werkt.

Uit ervaring kan ik zeggen dat de bekabeling en het contact maken met de spoel zeer nauw komt.
Als de stekkertjes iets te los zitten kun je al problemen krijgen.

Persoonlijk test ik de kabels van de spoel door er krokodillenbekjes op de stekkertjes te zetten en de kabels te bewegen als ik de kabels doormeet
blijven de waardes hetzelfde is de bedrading ok.

knijp de stekkertjes eventueel iets dichter als de speling te groot is.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
2xEE

Bericht door 2xEE »

probleem gevonden, kabels waren los van de massa + bescherming rond de kabels verduurd

nieuwe kabels gezet enz, start en rijd weer super
Plaats reactie