Na een tijdje had ik gisteren mijn metje nog eens wat frisse lucht laten happen. Starte van de eerste keer (gelukkig maar), bijna 10km gereden zonder problemen, bijna thuis en hij valt plots uit, niet meer aan de gang te krijgen
Er zat benzine in, deze liep door dus daar was alles goed
Bougie losgehaald was niet meer goed, nieuwe gezet, maar liep nog niet, toen maar eens gekeken of ik een vonk had en daar lag het probleem.
er zat een opgevoerde cdi in, deze vervangen door een standaard blauwe en toen ging het metje weer lopen, deze morgen weer van de eerste keer aan de gang maar na 200m weer uitgevallen en hetzelfde aan de hand, ik had gezn tijd meer om verder te zoeken, moest gaan werken
Iemand nog een tip zodat ik weet in welke richting ik moet zoeken ?
Zouden de cdi's nog bruikbaar zijn ?
Alvast bedankt
Cdi problemen ?
Op de een of andere manier zijn onbegrensde CDI's gevoeliger als originele.
Deze CDI's hebben modernere elektronische componenten en dus ook andere toleranties. Het kan goed zijn dat een CDI op de ene met wazige problemen geeft en op een andere met perfect werkt.
Uit ervaring kan ik zeggen dat de bekabeling en het contact maken met de spoel zeer nauw komt.
Als de stekkertjes iets te los zitten kun je al problemen krijgen.
Persoonlijk test ik de kabels van de spoel door er krokodillenbekjes op de stekkertjes te zetten en de kabels te bewegen als ik de kabels doormeet
blijven de waardes hetzelfde is de bedrading ok.
knijp de stekkertjes eventueel iets dichter als de speling te groot is.
Deze CDI's hebben modernere elektronische componenten en dus ook andere toleranties. Het kan goed zijn dat een CDI op de ene met wazige problemen geeft en op een andere met perfect werkt.
Uit ervaring kan ik zeggen dat de bekabeling en het contact maken met de spoel zeer nauw komt.
Als de stekkertjes iets te los zitten kun je al problemen krijgen.
Persoonlijk test ik de kabels van de spoel door er krokodillenbekjes op de stekkertjes te zetten en de kabels te bewegen als ik de kabels doormeet
blijven de waardes hetzelfde is de bedrading ok.
knijp de stekkertjes eventueel iets dichter als de speling te groot is.