Het enige echte originele gezelligste forum voor alle Spartamet-Saxonette-Hudson-Rotary liefhebbers en hobbyspecialisten zonder commercieel oogmerk, wordt gratis lid!
Ze vertoont wek veel gelijkenissen qua gedrag met een vrouw
1. Ze zuigt je portomonnee leeg.
2. Ze doet soms niks
3. Geen Spartamet maar Spartaslet haha "Spartaslet"
Maar gelukkig staat ze veilig in de garage.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Zwaantje schreef:Ik koop een seegeringtang want ik wordt echt pisnijdig van die k*t circlip. Nou wil ie weer niet over die schroefdraad heen. :evil:
hun naar de lokale Hubo ( Maurik of Doorn ) die verkoopt het merk skandia en dus ook de universele borgveertang :wink:
Heb er al een besteld van Knipex 3-10mm
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Vrotkees schreef:geeft je een hoop rust geen geklooi meer met die circlips :D
dat is wel de bedoeling ja, ik ga hem nu ik het wiel er toch onderuit heb, even schoonmaken en morgen carb erop en kijken of hij funktioniert met verse mix.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Ik wordt echt helemaal lijp. Carburateur is schoon, verse benzine zit erin en nog wil ze niet starten (Heb een half uur aan dat touw staan trekken /haartrekken). Is er een manier om te zien of de carburateur benzine geeft aan de motor? want de zuiger lijkt droog te blijven of kun je dat daar aan niet zien?
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
tijdens het starten wat remmenreiniger in de carb spuiten. Als-t-ie tekenen van leven vertoont dan is de carb.de schuldige. Indien niet dan is waarschijnlijk de ontsteking niet in orde.
gvanrossem schreef:tijdens het starten wat remmenreiniger in de carb spuiten. Als-t-ie tekenen van leven vertoont dan is de carb.de schuldige. Indien niet dan is waarschijnlijk de ontsteking niet in orde.
gert
de bougie vonkt prima. remmenreiniger heb ik niet.
ze reed de eerste dag nog, wel met happeren enzo en uiteindelijk startte ze gewoon slecht en nu geeft ze helemaal geen kik meer. bougie wordt wel nat en de benzine vult de vlotterkamer en hij trekt erg zwaar.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
natte bougie => je krijgt benzine
vonkende bougie => je hebt ontsteking.
dan kan het alleen maar zijn dat het mengsel niet goed is.
het inlaatmembraan en of valse lucht langs het inlaatmembraan of carb. is vaak de oorzaak van dit soort klachten.