Het enige echte originele gezelligste forum voor alle Spartamet-Saxonette-Hudson-Rotary liefhebbers en hobbyspecialisten zonder commercieel oogmerk, wordt gratis lid!
Nadat ik al een aantal keer olie strepen van de uitlaat heb geveegd. Tot mijn grote schrik zag ik dat er olie afdroop onder het carter en de pakking leek doorweekt. Ook zag ik dat er olie zat bij de schroef waar het ontluchtingskanaaltje zit. Waar kan het aan gelegen hebben? De pakking heb ik gewoon 12 uur laten uitharden langer zelfs. Kan het de manier van het vastmaken zijn? De bouten heb in zo vast gedraaid dat er geen beweging meer mogelijk was.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
de volgorde heb ik aangehouden. Ik heb alleen geen momentsleutel gebruikt. Maar heb de bouten zo vast gedraaid dat er geen beweging mogelijk was. Moet je de helften van de carters gelijk tegen elkaar drukken nadat je de pakking hebt aangebracht? Het droogde namelijk een beetje.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
- De carterdelen moeten goed schoon gemaakt worden.
- Curil op het achterste carterdeel dun aanbrengen.
- HEEL DUN uismeren over het pakkingsvlak.
- carterdeel METEEN op cillinder plaatsen
- Bouten met de hand los aandraaien.
- Bouten op VOLGORDE aantrekken.