Olie lek?

Alles wat oud en versleten was en nu weer werkt als nieuw (of nog beter)
Plaats reactie
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 516
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Olie lek?

Bericht door Zwaantje »

Nadat ik al een aantal keer olie strepen van de uitlaat heb geveegd. Tot mijn grote schrik zag ik dat er olie afdroop onder het carter en de pakking leek doorweekt. Ook zag ik dat er olie zat bij de schroef waar het ontluchtingskanaaltje zit. Waar kan het aan gelegen hebben? De pakking heb ik gewoon 12 uur laten uitharden langer zelfs. Kan het de manier van het vastmaken zijn? De bouten heb in zo vast gedraaid dat er geen beweging meer mogelijk was.




Afbeelding

Afbeelding


Afbeelding

Afbeelding
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Dick Nieuwenburg
Berichten: 102
Lid geworden op: 11-10-2010 10:26

Bericht door Dick Nieuwenburg »

Voor de boutjes van het carter heeft de fabrikant een
richtlijn gegeven, Fehntjer heeft deze hier vermeld:

https://spartamet.forum2go.nl/aantrekmo ... raaimoment
Gebruikersavatar
Zwaantje
site mod
Berichten: 516
Lid geworden op: 12-09-2016 16:54

Bericht door Zwaantje »

Dick Nieuwenburg schreef:Voor de boutjes van het carter heeft de fabrikant een
richtlijn gegeven, Fehntjer heeft deze hier vermeld:

https://spartamet.forum2go.nl/aantrekmo ... raaimoment
de volgorde heb ik aangehouden. Ik heb alleen geen momentsleutel gebruikt. Maar heb de bouten zo vast gedraaid dat er geen beweging mogelijk was. Moet je de helften van de carters gelijk tegen elkaar drukken nadat je de pakking hebt aangebracht? Het droogde namelijk een beetje.
Spartamet uit maart 1988 in de kleur donkerblauw met een 299 motor zonder deco. | Geboren en getogen Utrechter. | Woonachtig in Wijk bij Duurstede. | rijdend in een dikke Fiat Seicento met 1 liter motor. |
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3353
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

- De carterdelen moeten goed schoon gemaakt worden.
- Curil op het achterste carterdeel dun aanbrengen.
- HEEL DUN uismeren over het pakkingsvlak.
- carterdeel METEEN op cillinder plaatsen
- Bouten met de hand los aandraaien.
- Bouten op VOLGORDE aantrekken.
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Gebruikersavatar
Vrotkees
site mod
Berichten: 3353
Lid geworden op: 19-05-2014 22:51

Bericht door Vrotkees »

waarom zou je moeilijk doen :D

eerst het achtercarter plaatsen en dan pas de bouten erin
Afbeelding
403F IB-0050 clublid
Plaats reactie

Wie is er online

Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast