Meeste vermogen om 2/3 van de gashendel
Re: Meeste vermogen om 2/3 van de gashendel
Beste Lindetjuh
Ben je al wat verder gekomen?
Ik heb sinds vorige week het zelfde probleem.
Had na veel moeite mijn metje goed lopend, ga ik op pad ,zet mijn met in de regen weg en nadat ik weer naar huis wil heb ik het zelfde probleem. Ik hoopte dat het vanzelf over zou gaan ,na een tijdje, maar helaas dus niet.
Dus veel spelen met gas en choke om nog een beetje snelheid te halen.
Heb jij de oplossing al gevonden?
Wilco
Ben je al wat verder gekomen?
Ik heb sinds vorige week het zelfde probleem.
Had na veel moeite mijn metje goed lopend, ga ik op pad ,zet mijn met in de regen weg en nadat ik weer naar huis wil heb ik het zelfde probleem. Ik hoopte dat het vanzelf over zou gaan ,na een tijdje, maar helaas dus niet.
Dus veel spelen met gas en choke om nog een beetje snelheid te halen.
Heb jij de oplossing al gevonden?
Wilco
Wie de klomp past trekt hem aan.
Re: Meeste vermogen om 2/3 van de gashendel
Hoj Wilco, nee heb eigeijk nog niets gedaan met de uitlaat. Sinds ik de carburateur heb nagelopen trekt hij wel weer om volgas te gaan. Misschien is je sproeier net als bij mij wat verstopt?wilco schreef: ↑14-09-2019 08:09 Beste Lindetjuh
Ben je al wat verder gekomen?
Ik heb sinds vorige week het zelfde probleem.
Had na veel moeite mijn metje goed lopend, ga ik op pad ,zet mijn met in de regen weg en nadat ik weer naar huis wil heb ik het zelfde probleem. Ik hoopte dat het vanzelf over zou gaan ,na een tijdje, maar helaas dus niet.
Dus veel spelen met gas en choke om nog een beetje snelheid te halen.
Heb jij de oplossing al gevonden?
Wilco
Dankzij te tips van de andere met-wetenschappers ben ik al heel wat verder.
Re: Meeste vermogen om 2/3 van de gashendel
Als het opeens optreedt: Blaas de sproeier door met perslucht.wilco schreef: ↑14-09-2019 08:09 Beste Lindetjuh
Ben je al wat verder gekomen?
Ik heb sinds vorige week het zelfde probleem.
Had na veel moeite mijn metje goed lopend, ga ik op pad ,zet mijn met in de regen weg en nadat ik weer naar huis wil heb ik het zelfde probleem. Ik hoopte dat het vanzelf over zou gaan ,na een tijdje, maar helaas dus niet.
Dus veel spelen met gas en choke om nog een beetje snelheid te halen.
Heb jij de oplossing al gevonden?
Wilco
Er kan water inzitten, haast niet te zien maar het beperkt de doorlaat van benzine en is niet zomaar uit de sproeier verdwenen.
Metjes en regen...
Re: Meeste vermogen om 2/3 van de gashendel
Ik ga hem deze week nog doorblazen.
Is er ook iemand bekend met slechte wegen en inhouden van de Met?
Op de slechte Helderse wegen houd mijn andere Met bij grote kuilen en gaten in na het stuiteren, en pakt daarna weer op naar hogere snelheid.
Lijkt me ook een carb. probleem,maar kan dat niet verklaren.
Wilco
Is er ook iemand bekend met slechte wegen en inhouden van de Met?
Op de slechte Helderse wegen houd mijn andere Met bij grote kuilen en gaten in na het stuiteren, en pakt daarna weer op naar hogere snelheid.
Lijkt me ook een carb. probleem,maar kan dat niet verklaren.
Wilco
Wie de klomp past trekt hem aan.
Re: Meeste vermogen om 2/3 van de gashendel
Alle problemen zijn ondertussen opgelost, maar hij blijft weinig vermogen te houden. Hij vindt het wel genoeg op 23kmh en hij heeft erg veel moeite met op snelheid komen. Spelen met de choke heeft geen effect. Zou het kunnen komen doordat ik teveel fuelfit heb bijgemengd, dat de benzine 'te slap' is geworden? Of moet ik maar gewoon wennen aan een lagere snelheid? De uitlaat krijg ik er momenteel niet af om te controleren, het lijkt er op dat een van de schroeven gestript is, en ik kom er niet goed bij met de schroevendraaier.
Gelukkig is het weer guurder aan het worden, dus straks gooi ik er een kleed over, wachtend op hier en daar een mooie winterdag.

Re: Meeste vermogen om 2/3 van de gashendel
Zolang je de uitlaat niet hebt kunnen controleren zul je ermee moeten leren leven.
Een gedeeltelijk verstopte uitlaat uitlaatpoort veroorzaakt een hoop wazige problemen.
Een gedeeltelijk verstopte uitlaat uitlaatpoort veroorzaakt een hoop wazige problemen.
Re: Meeste vermogen om 2/3 van de gashendel
Dan ga ik nog maar eens heel goed kijken naar die schroeven, Vrot. Drankje d'r bij, radiootje aan en proberen maar.
Het wiel heb ik eruit gehaald om makkelijk bij de uitlaatschroeven te kunnen, hij is er af. Gelukkig. Straks direct een nieuwe schroef aanbrengen.
Hoort dit gat zo... smal te zijn? Verder lijkt me de uitlaat vrij 'kolig', dus daar ga ik ook maar wat aan doen.
UPDATE
Uitlaat helemaal schoongemaakt met Dasty. Zo te zien nog aardig wat prut eruit gespoeld. Kwam er helaas ook achter dat die uitlaat ook een paar lekken heeft.
Een klein pitje onderop en een scheur op de naad bovenin. Ik heb met een hamertje de naad dichtgehamerd, pitje laat ik voor wat het is.
Net een proefritje gemaakt, hij heeft een stuk meer kracht zo te voelen. Helaas nog niet de snelheid die ik graag zie.
Het wiel heb ik eruit gehaald om makkelijk bij de uitlaatschroeven te kunnen, hij is er af. Gelukkig. Straks direct een nieuwe schroef aanbrengen.

UPDATE
Uitlaat helemaal schoongemaakt met Dasty. Zo te zien nog aardig wat prut eruit gespoeld. Kwam er helaas ook achter dat die uitlaat ook een paar lekken heeft.

Net een proefritje gemaakt, hij heeft een stuk meer kracht zo te voelen. Helaas nog niet de snelheid die ik graag zie.
Re: Meeste vermogen om 2/3 van de gashendel
de sleuf in de uitlaatpoort is normaal.
maar heb je wel de uitlaat uitgestookt?
de zooi zit namelijk in de uitlaat.
maar heb je wel de uitlaat uitgestookt?
de zooi zit namelijk in de uitlaat.
Re: Meeste vermogen om 2/3 van de gashendel
Nee, ik heb de uitlaat niet uitgestookt omdat ik daar gewoon de ruimte niet voor heb. Heb 'm volgegooid met Dasty gootsteenontstopper en 'm daar in laten weken. Vervolgens uitgespoeld totdat het water niet langer bruin was.
Wie is er online
Gebruikers op dit forum: Geen geregistreerde gebruikers en 1 gast