En dat ben ik helemaal met je eens. Die zullen het ook langer uithouden.Prutser-2009 schreef: ↑08-03-2022 08:12 Een heren metje is gewoon het sterkste frame wat je kan hebben, daar moeten we gewoon zuinig op zijn.
Hierbij nog de foto's. Ik vind het echt een fiets met potentie. Ik zie het al helemaal voor me. Zelfs met roest erop wordt het nog een mooie elegante fiets.
Let niet op de teringzooi, ben al bezig met opruimen.
Dit is ze dan. Uit 1992 met een 399 er onder.

Rare koplamp, ik ga er even vanuit dat deze niet origineel is. Volgens mij hoort hier zo'n vierkante plastieke op.

399 blokje, staat nog onbekend.

Zadel is ergonomisch en flexibel geworden, u kunt zowel schuin, haaks en achterover gebogen zithoudingen aannemen!

Roest roest roest.

Kettingkast waarvoor ik een onderkant moet gaan zoeken.

Nu heb ik deze met uit 1991 staan ( zo staat het ook echt op kentekenbewijs) en vind hem wel bijzonder overeen komen met de herenmet. Als ze hetzelfde type zijn, dan is deze zwanenhals met het referentiekader om de herenmet weer origineel te maken. Onderdelen eraf halen ga ik niet doen.. deze met gaat namelijk ook weer rijden en hij is nog mooi origineel.

Al met al een goede basis om de herenmet weer op te gaan bouwen en heb er reete zin in!
Verder nog offtopic: het schuurtje waar de metjes wonen. Ben ik nu ook aan het opruimen en schoonmaken. De zooi achterin verhuist naar de zolder van het schuurtje links. Rechts de muur van de garage, daar worden de metjes geopereerd en weer opgelapt