vastzetten carb, borgmiddel
vastzetten carb, borgmiddel
Gisteren mijn carb gereingd, doe ik preventief in v��r- en najaar, ik gebruik mijn Met dagelijks en rij veel. Omdat ik een 099 heb met 3 bevestigingsschroeven die de neiging hebben los te lopen controleer ik regelmatig de schroeven op vast zitten. Losser zittende schroeven zijn zichtbaar aan vettigheid rond de carb en op de uitlaat waar ik een bloedhekel aan heb. Al te los gelopen schroeven kunnen de rij-eigenschappen verminderen maar zover komt het bij mij dus echt niet.
Nu gebruik ik geruwde nijlon onderlegringetjes (was vroeger fiber) met daarop een gekarteld ringetje, daarop het standaard veerringetje wat in de karteltjes van het ringetje pakt om loslopen te voorkomen. Dat helpt echt maar ik wil wat beters.
Ik zou graag een borgmiddel gebruiken maar ben bang voor het schroefdraad en borgmiddelen zijn erg prijzig. Wie heeft ervaring met een betaalbaar borgmiddel waar het schroefdraad tegen kan, 2 X per jaar losmaken, en wat oliebestendig is.
Nu gebruik ik geruwde nijlon onderlegringetjes (was vroeger fiber) met daarop een gekarteld ringetje, daarop het standaard veerringetje wat in de karteltjes van het ringetje pakt om loslopen te voorkomen. Dat helpt echt maar ik wil wat beters.
Ik zou graag een borgmiddel gebruiken maar ben bang voor het schroefdraad en borgmiddelen zijn erg prijzig. Wie heeft ervaring met een betaalbaar borgmiddel waar het schroefdraad tegen kan, 2 X per jaar losmaken, en wat oliebestendig is.
Je kan inderdaad valse lucht krijgen door de twee doorlopende tapgaten in het carter waar je de carb. vastzet.
Vroeger smeerde ik de schroefdraad in met "Tef Gel" om af te dichten, een anti- corrosiemiddel, maar dat is niet benzine bestendig.
Tegenwoordig gebruik ik Hylomar, niet echt een borgmiddel maar kan tegen olie/benzine.
Ook geschikt als vloeibare pakking tussen de carter helften!
http://www.hylomarsealant.com/
Vroeger smeerde ik de schroefdraad in met "Tef Gel" om af te dichten, een anti- corrosiemiddel, maar dat is niet benzine bestendig.
Tegenwoordig gebruik ik Hylomar, niet echt een borgmiddel maar kan tegen olie/benzine.
Ook geschikt als vloeibare pakking tussen de carter helften!
http://www.hylomarsealant.com/
Moin,
loze zitten schroeven aan de carb heb ik nog noit hehad.
Normal zijn schroeven met borgring en een veering . En een schrof met veering gat normal niet los.
Ik gebruik schroeven met extra brede kop (14mm Diameter)

en ook wat Hylomar aan het einde van de schroeven.
loze zitten schroeven aan de carb heb ik nog noit hehad.
Normal zijn schroeven met borgring en een veering . En een schrof met veering gat normal niet los.
Ik gebruik schroeven met extra brede kop (14mm Diameter)

en ook wat Hylomar aan het einde van de schroeven.
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...