Heb een slechte ervaring met een elektrische Sparta Ion (van de vrouw ).
Sparta Ion van de eerste lichting met 3 ondersteuningen ,na 12 jaar plots loopt het achterwiel heel zwaar ,( En hier wordt het vooroordeel van fietsenmakers weer bevestigd )
Naar de Sparta Ion boer met de handel ,lang verhaal kort ,de lagers zijn stuk ,Hu? zonder ook maar de zijplaat open te maken komt hij tot deze conclusie ,nieuwe motor kost 560 Euro ,raar ,maar allee ,vervolgens neemt hij me mee naar de showroom om me een nieuwe aan te smeren ! Ja ammehoela ,3400 Euro aub .
Weer naar huis met dat ding ,heeft vervolgens 3 maanden in de schuur gestaan, op een verjaardags borel komt dit ter sprake ,is er iemand en beweerd ,dat zijn niet je lagers maar een van de magneetplaatjes die is losgekomen ,ik ken iemand in Hilvarenbeek die gereviseerd elektrische fiets motors kost ongeveer 175 Euro .
Volgende dag een belletje naar Hilvarenbeek ,en jawel deze man beweerd
dat hij die gereviseerd gelijk welk merk .
Afspraak gemaakt ,en de Sparta Ion op de Twinny Load ,daar afgeleverd .
man maakt de zijplaat los en ja hoor daar komt de magneet eruit gevallen .
De lijm heeft losgelaten en de magneten ,ze zitten allemaal eigenlijk los .
De beste man zegt dat komt meer voor ,maar kan prima gerepareerd worden ,kost 175 Euro en je mag hem over 4 dagen komen ophalen ,als u dat wil gemaakt hebben.
Sparta Ion op de afgesproken datum opgehaald ,man dat ding heeft nog nooit zo goed gelopen als nu ,een plezier om op te rijden ( Na een Metje uiteraard) LOL
Moraal van het verhaal ,niet iedere fietsenmaker is te vertrouwen ,wat hier al ontelbare keren is gemeld .