Zelfmaak CDI
Zelfmaak CDI
Mischien een beetje een noob vraag maar ik heb net een zelfmaak CDI binnen gekregen, alleen weet ik niet hoe ik al die dingen moet solderen.
er staat op de beschrijving: ''Maak alle doorverbindingen aan de onderkant en soldeer de onderdelen zoals aangegeven rechtstreeks op de onderkant van de print.''
maar ik snap hier niks van, moet ik ze met draadjes gaan verbinden ofzo?
en wat is de onderkant en bovenkant?
kan iemand me helpen?
Bedankt alvast![/list]
er staat op de beschrijving: ''Maak alle doorverbindingen aan de onderkant en soldeer de onderdelen zoals aangegeven rechtstreeks op de onderkant van de print.''
maar ik snap hier niks van, moet ik ze met draadjes gaan verbinden ofzo?
en wat is de onderkant en bovenkant?
kan iemand me helpen?
Bedankt alvast![/list]
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
- Admin2Vrotkees
- Site Admin
nou dat stukje print had wel wat netter afgezaagd mogen worden, maar goed, kijk naar de middelste tekening, steek de 3 onderdelen op dezelfde gaatjes als op de tekening er doorheen en buig ze zo om dat het er hetzelfde uit ziet als op de afbeelding (gaatjes tellen).
soldeer ze nu netjes aan de onderkant, knip de pootjes niet af, nu moet je aan de kant waar je gesoldeerd hebt de overgebleven onderdelen solderen zoals aangegeven is op tekening 1 (links), een beetje rommelig vind ik wnat je moet met de lengte die aan de onderdelen zit proberen de doorverbindingen te maken.
Mark
soldeer ze nu netjes aan de onderkant, knip de pootjes niet af, nu moet je aan de kant waar je gesoldeerd hebt de overgebleven onderdelen solderen zoals aangegeven is op tekening 1 (links), een beetje rommelig vind ik wnat je moet met de lengte die aan de onderdelen zit proberen de doorverbindingen te maken.
Mark
Moin,
als Mark het all schreef kunt de printplaat een beetje langer sijn dat de dikke condensator nog op de printplaat met secondlijm vast gelijmd word.
En pass op bij het solderen van de 3 Kabelansluitingen. deze printmateriaal is mechanisch niet zo stabiel. verzoek het met kleine bouten en moeren.

of kunt jij dit op deze manier probeeren korte stukje draad ...en op de achterkant solderen
als Mark het all schreef kunt de printplaat een beetje langer sijn dat de dikke condensator nog op de printplaat met secondlijm vast gelijmd word.
En pass op bij het solderen van de 3 Kabelansluitingen. deze printmateriaal is mechanisch niet zo stabiel. verzoek het met kleine bouten en moeren.

of kunt jij dit op deze manier probeeren korte stukje draad ...en op de achterkant solderen
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...

- Admin2Vrotkees
- Site Admin