Zelfmaak CDI

Zelf iets gemaakt voor de spartamet?
laat het met trots zien aan anderen
Spartamet

Zelfmaak CDI

Bericht door Spartamet »

Mischien een beetje een noob vraag maar ik heb net een zelfmaak CDI binnen gekregen, alleen weet ik niet hoe ik al die dingen moet solderen.
er staat op de beschrijving: ''Maak alle doorverbindingen aan de onderkant en soldeer de onderdelen zoals aangegeven rechtstreeks op de onderkant van de print.''
maar ik snap hier niks van, moet ik ze met draadjes gaan verbinden ofzo?
en wat is de onderkant en bovenkant?
kan iemand me helpen?

Bedankt alvast![/list]
Admin2Vrotkees
Site Admin

Bericht door Admin2Vrotkees »

Oei, ik weet niet welk ontwerp jij wilt gaan maken, is het een print of een waar je zelf verbindingen moet gaan leggen oid, maak er eens een foto van dan kan ik wellicht wat meer zeggen

Mark
Dom geboren suf gewiegd en nooit iets bijgeleerd

http://spartametforum.nl
Spartamet

Bericht door Spartamet »

Het ontwerp maakt me niet veel uit, gewoon wat het makkelijkste is.

Dit zijn alle onderdelen die ik heb gekregen:

Afbeelding

Dit is de uitleg:

Afbeelding
Admin2Vrotkees
Site Admin

nou dat stukje print had wel wat netter afgezaagd mogen worden, maar goed, kijk naar de middelste tekening, steek de 3 onderdelen op dezelfde gaatjes als op de tekening er doorheen en buig ze zo om dat het er hetzelfde uit ziet als op de afbeelding (gaatjes tellen).

soldeer ze nu netjes aan de onderkant, knip de pootjes niet af, nu moet je aan de kant waar je gesoldeerd hebt de overgebleven onderdelen solderen zoals aangegeven is op tekening 1 (links), een beetje rommelig vind ik wnat je moet met de lengte die aan de onderdelen zit proberen de doorverbindingen te maken.

Mark

fehntjer
Spartametoloog

Bericht door fehntjer »

Moin,
als Mark het all schreef kunt de printplaat een beetje langer sijn dat de dikke condensator nog op de printplaat met secondlijm vast gelijmd word.
En pass op bij het solderen van de 3 Kabelansluitingen. deze printmateriaal is mechanisch niet zo stabiel. verzoek het met kleine bouten en moeren.

Afbeelding

of kunt jij dit op deze manier probeeren korte stukje draad ...en op de achterkant solderen
Heft jij een kritiek stuur mij een e-mail . Find jij het leuk dan schrijf het in Forum...
Afbeelding Afbeelding
Spartamet

Bericht door Spartamet »

Oke het is gelukt!
bedankt voor de hulp!

me sparta start alleen nog niet, maar ik moet chekken de vonk chekken alleen past me bougie sleutel er niet op dus moet ik morgen even een nieuwe halen.

bedankt.
Admin2Vrotkees
Site Admin

het is een standaard 21mm bougiesleutel die erop past, kij kmaar eens in de 5 euro bak oid.

Mark

Spartamet

Bericht door Spartamet »

Oke bedankt, ik had al wel een standaart 5 mm maar die was zeg maar te dik aan de buitenkant dus ik kon er niet omheen komen omdat dat ronde ding waar ook de uitlaat aanzit er voor zat, maar dat lukt denk ik wel meet een dunnere 5mm.
saxoNetje

Bericht door saxoNetje »

Als ie niet wil vonken; als ik het goed heb, moeten bij de meeste zelfbouw CDI's de twee buitenste draden verwisseld worden ten opzichte van de originele.
Spartamet

Bericht door Spartamet »

Oke bedankt, zijn dat die 2 draadjes die aan het grootste onderdeel vastzitten?
Plaats reactie